Blogs op DeOndernemer

  • Selecteer columnist:
 
Maak van een klacht een kans

DeOndernemer

Maak van een klacht een kans

Gisteren, 09:29. Door: Richard de Vries » Meer blogs van Richard de Vries
Een klacht is altijd lastig. Lastig omdat de klant altijd van mening is dat hij gelijk heeft. Wat nu te doen? Gebruik onderstaande tips. Deze tips zorgen voor een effectieve afhandeling van de klacht. Handel je een klacht goed af dan heb je een tevreden klant.

 
De kunst van het chatproces

DeOndernemer

De kunst van het chatproces

1 september 2015, 12:13. Door: Sanne Cramer » Meer blogs van Sanne Cramer
Steeds meer organisaties ontdekken WhatsApp als communicatiekanaal. De inzet van deze chatdienst is populair. In deze blog gaan we in op de concrete voor- en nadelen van het gebruik van Whatsapp als inzet voor klantenservice.

 
Geen tijd hebben is een mindset

DeOndernemer

Geen tijd hebben is een mindset

1 september 2015, 12:03. Door: Tineke Rensen  » Meer blogs van Tineke Rensen
We maken een kennismakingsafspraak. Ik stel voor dat we dat via skype doen, dat scheelt haar tijd. Gonnie komt liever even persoonlijk kennismaken. Op het tijdstip van de afspraak komt Gonnie niet opdagen. Ik bel haar op. Zij was het helemaal vergeten.

 
ZZP'er is fulltime ondernemer

DeOndernemer

ZZP'er is fulltime ondernemer

31 augustus 2015, 10:50. Door: Gert-Jan Schellingerhout » Meer blogs van Gert-Jan Schellingerhout
Dat de wens van de ZZP’er om fulltime te werken in steeds mindere mate wordt beantwoord, wordt negatief uitgelegd. Het is echter niet per definitie negatief, het biedt ook voordelen.

 
Ik vlieg!

DeOndernemer

Ik vlieg!

31 augustus 2015, 10:38. Door: Ad van Beek » Meer blogs van Ad van Beek
Voor mij is 31 augustus een jaarwisseling. Een zomervakantie lang de tijd gehad om stil te staan over 'afgelopen jaar'. Een terugblik, een spiegel, een zeer bijzonder jaar. Oplossingen op vraagstukken waar ik al jaren op kauw dienden zich aan. Hoe geef ik een bedrijf, een mens, vleugels? Antwoorden kwamen, sneller dan ooit.

 
Veel plezier met ruziemaken!

DeOndernemer

Veel plezier met ruziemaken!

28 augustus 2015, 10:58. Door: Yvet Beckers » Meer blogs van Yvet Beckers
Conflicten zijn vaak taboe. Zeker op het werk is dat zo. Maar is een conflict eigenlijk zo slecht? Nee! Een conflict is juist goed. Door je als team bewust te zijn van giftige conflictstijlen en samen ‘tegengif’ te ontwikkelen, leer je hoe je op constructieve wijze conflict kan voeren.

 
Beperkte helden

DeOndernemer

Beperkte helden

28 augustus 2015, 10:15. Door: Sigrid Jansen » Meer blogs van Sigrid Jansen
Vannacht kon ik niet slapen en ben ik naar beneden gegaan om een kop thee te drinken en even wat te lezen. Bladerend door het blad ‘Helden’ kom ik een interview tegen met Maarten van der Weijden, topzwemmer die olympisch goud won in 2008 nadat hij in 2001 acute leukemie kreeg.

 
Ik waande mij boerin

DeOndernemer

Ik waande mij boerin

26 augustus 2015, 10:11. Door: Bouwien Rutten » Meer blogs van Bouwien Rutten
Naast personeelsadviseur en politicus was ik vorige week voor 1 dag boerin op een melkveebedrijf. Althans, ik waande mij boerin. Maar natuurlijk was ik niets meer dan een hulpje in overall en laarzen. Waar ik altijd dacht dat koeien zo achter je aanlopen de veewagen in, ervoer ik nu dat koeien soms nog koppiger zijn dan ezels.

 
Verover die eerste baan!

DeOndernemer

Verover die eerste baan!

25 augustus 2015, 14:28. Door: Richard de Vries » Meer blogs van Richard de Vries
Het gesprek met een afgestudeerde student was leerzaam. Waarom? Deze student worstelt met vragen als het gaat om het veroveren van een baan. Een baan in een vakgebied waar de concurrentie groot is. Deze situatie heeft raakvlakken met ondernemen en in het bijzonder acquisitie.

 
Innoveren in de zorg: patiënt in controle

DeOndernemer

Innoveren in de zorg: patiënt in controle

25 augustus 2015, 09:35. Door: Sofie van der Meer  » Meer blogs van Sofie van der Meer
Stijgende zorgkosten, bezuinigingen en de vraag naar zorg op maat stuwen nieuwe zorginitiatieven. Gevestigde spelers maar ook steeds meer startups ondernemen in de zorg. Met nieuwe toepassingen, apps en wearables wordt de zorg voor velen toegankelijker maar rijst ook de vraag hoe het gesteld is met de betrouwbaarheid.

 
  • 24 aug 2015, 11:23 Ik blij, zij blij
  • 24 aug 2015, 11:15 En dan ontsla je een klant
  • 21 aug 2015, 09:40 Klaag niet, gebruik je vakkennis
  • 21 aug 2015, 09:28 Steeds dichter bij zijn dood
  • 21 aug 2015, 09:20 Blogtop 5: Afhaken is geen optie
  • 18 aug 2015, 14:27 ANNA: Altijd Navragen, Nooit Aannemen
  • 18 aug 2015, 10:14 Stop toch eens met die tangconstructies
  • 17 aug 2015, 11:39 Energiek, enthousiast en creatief
  • 17 aug 2015, 11:25 Kwalitatief goede nachtrust
  • 14 aug 2015, 11:42 Profit, profit en een beetje planet
  • 14 aug 2015, 11:13 Het familiegevoel: een valkuil
  • 12 aug 2015, 12:52 What the heck is Alphabet?
  • 10 aug 2015, 11:08 Papier met uitsterven bedreigd
  • 10 aug 2015, 10:48 De draad weer oppakken
  • 5 aug 2015, 10:29 Webcammen met de klantenservice
  •  

    Promotie