5 LinkedIn-verbeteringen die je klanten direct zien

Door: Erno Hannink 
Gepubliceerd: 20 december 2012 12:42
Update: 20 december 2012 15:10

Wat te doen voor kwaliteit én kwantiteit in jouw LinkedIn connecties? We beginnen bij de potentiële klanten die landen op jouw profiel in LinkedIn. Zorg er voor dat je profiel duidelijk is voor deze bezoekers. Enkele basistips:

1. Foto
Mensen zijn meer open als je ze ontmoet en jij lacht. Dus, wanneer je nieuwe mensen ontmoet tijdens netwerken evenementen, lach dan. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen de namen bij de foto’s beter onthouden als de mensen op de foto lachen.

5 belangrijke punten voor jouw profielfoto:

  1. Lach – bij voorkeur de ‘Duchenne’ lach
  2. Laat je gezicht zien
  3. Grote profiel foto – hoge kwaliteit
  4. Consistent – dezelfde foto op alle sociale netwerk sites
  5. Gravatar – gebruik Gravatar, zodat je profielfoto wordt getoond bij jouw reactie in een WordPress blog

2. Professionele kopregel
Eén van de eerste dingen die bezoekers van je profiel lezen is de professionele kopregel (‘Professional Headline’). Het is belangrijk dat de lezer een goed beeld krijgt bij wat jij voor ze kunt doen. Als de kopregel in je profiel zegt, coach, eigenaar, directeur, oprichter of iets vergelijkbaars dan helpt dit de lezer niet.

Probeer je eigen tiensecondenboodschap als de professionele kopregel. Beantwoord deze vier vragen:

  • Wie help je?
  • Wat is hun probleem?
  • Hoe los je dat op?
  • Wat is het resultaat voor de klant?

Combineer de antwoorden op deze vier vragen in één zin, jouw tiensecondenboodschap. Je hebt 120 tekens voor je professionele kopregel. Maak een zin die aan de lezer uitlegt, “Wat betekent dit voor mij.” Voor de meeste mensen staat dit LinkedIn profiel op de eerste pagina in de zoekresultaten als je zoekt op de naam. Dat maakt een duidelijke professionele kopregel nog belangrijker.

3. Website
Wanneer je de URL van je website toevoegt aan je LinkedIn profiel, dan kun je kiezen voor Bedrijfswebsite of blog. Beter kun je kiezen voor ‘Ander’. Nu kun je 30 tekens gebruiken om de website of een specifieke pagina in je website te beschrijven.

4. Contactgegevens
Je hebt een profielpagina in LinkedIn zodat je zakelijk kunt verbinden met andere mensen op LinkedIn. Jouw potentiële klanten zitten waarschijnlijk ook in LinkedIn, dit ligt er aan op welk platform jouw ideale klant netwerkt. Je kunt op LinkedIn ook verbinden met partners en collega’s. Zorg er voor dat deze mensen contact met je kunnen opnemen als ze jouw LinkedIn profiel bezoeken. Misschien worden ze wel klant. Voeg je e-mail adres toe, eventueel een e-mail adres die je alleen in LinkedIn gebruikt. Dit e-mail adres voor LinkedIn helpt mij het onderscheid te maken van nieuwsbrieven waar ik ben ingeschreven met dit LinkedIn e-mail adres zonder mijn toestemming. Voeg je telefoonnummer en Instant Messenger (IM), zoals Skype of Google Talk, toe.

5. LinkedIn URL
Wanneer je actief wordt met je LinkedIn profiel, dan ga je het profiel vaker delen met andere mensen. Je voegt het bijvoorbeeld toe aan de handtekening van je e-mail. Dit wordt eenvoudiger als je de URL naar jouw LinkedIn profiel eenvoudig kunt onthouden. Dit doe je daar de URL naar je profiel aan te passen naar linkedin.com/in/jouwnaam.

Bonus: compleet profiel
Zorg er voor dat je LinkedIn profile 100% complete is. Mensen met een 100% compleet profiel hebben 40 keer meer kans op het krijgen van kansen via LinkedIn. In de nieuwe opmaak van LinkedIn zie je niet meer in een afbeelding hoe compleet je profiel is. Hier moet je dus zelf op letten.

De punten die je ingevuld moet hebben voor een 100% compleet profiel zijn:

  • Bedrijfstak en locatie
  • Actuele werkervaring (met een beschrijving)
  • Twee voormalige werkervaringen
  • Opleiding
  • Vaardigheden (minimaal 3)
  • Een profielfoto
  • Ten minste 50 connecties

Lees de complete blog van Erno Hannink op zijn website.

Erno Hannink helpt zelfstandige professionals internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen. Hij is auteur van het boek Laat de klant naar jou komen - lees gratis de 30-minutenversie van dit boek vol met tips.

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen blogs

  • Wat klanten willen

    DeOndernemer.nl

    Wat klanten willen
    15 uur geleden
    Door de komst van Internet en social media nemen de eisen van klanten explosief toe. Is dat bedreigend of juist een uitdaging voor ondernemers? Ik kies voor het laatste. Ondernemen blijft mensenwerk. Dat schept voor klantgerichte ondernemers enorme kansen in 2015.

  • Hoe internationaal te groeien

    DeOndernemer.nl

    Hoe internationaal te groeien
    16 uur geleden
    Hoe laat je je bedrijf internationaal groeien? Of u nu klinknagels produceert, speelgoed verkoopt of in meubels handelt, om concurrerend te blijven, zult u vroeg of laat in het buitenland moeten inkopen.

  • Vertel vanuit je hart

    DeOndernemer

    Vertel vanuit je hart
    17 uur geleden
    Betrokkenheid is de sterkste verbinding die er is. Voel je je betrokken bij een organisatie of een groep mensen, dan wil je bijdragen aan het realiseren van haar doelstellingen.

Meer nieuws blogs

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel:  

 

Promotie