Blog

Boost je bedrijfswaarde

Door: Madelon Dik » Meer blogs van Madelon Dik 
Gepubliceerd: 18 januari 2013 11:19
Update: 18 januari 2013 11:20

Hoe maak je je bedrijf meer waard? Dit is de kernvraag als je zakelijk wilt groeien. Want hoe meer waarde, hoe aantrekkelijker je bent voor klanten en hoe meer geld je voor je aanbod kunt vragen. Dat klinkt logisch. Maar hoe kom je tot een waardestrategie? Hier enkele handvatten.

Wat is de waarde van je bedrijf? Hoe goed je product of dienst ook is, de echte waarde zit in de mensen. Want zij moeten het aanbod tot recht laten komen. Dus om de waarde in je bedrijf te ontsluiten is het van belang inzichtelijk te maken wat elk individu aan waarde toevoegt. Iedereen heeft een talent dat in één zin of enkele woorden is uit te drukken. Het is datgene wat je gemakkelijk doet en waar je blij van wordt. Als een ieder bewust wordt van de waarde die hij of zij toevoegt kan ieder individu optimaal groeien. Dat draagt niet alleen bij aan de groei van het bedrijf, maar geeft plezier en zin aan ieders inzet.

De volgende stap is helder krijgen wat de toegevoegde waarde van het geheel is. Wat is de visie en missie van je bedrijf? Welk ideaal streef je als bedrijf na en waarom? En hoe sluit ieders persoonlijke waarde hierop aan? Denken in waarde toevoegen maakt mensen enthousiast, het inspireert en zet direct aan tot actie. Juist hiermee kun je het verschil maken en onderscheidend zijn aan concurrenten.

Vervolgens is het zaak de waarde te vertalen naar de klant. Wie is precies de doelgroep? Welke waarde achten zij van belang? Op welke vragen is jouw aanbod het antwoord? En hoe kun je nog meer waarde creëren? Wat is de reden dat klanten aan jou geld uitgeven? Stel in alle communicatie, zowel intern als extern, de waarde die je toevoegt centraal. Denk ook aan de waarde die je biedt aan investeerders, aandeelhouders en leveranciers, want ook zij zijn partijen die mede de waarde van het geheel creëren.

Waarde toevoegen moet geen kunstje zijn maar je instelling. De beste strategie is die waarin je focust op het bieden van meerwaarde die klanten willen. Alleen dan kan je bedrijf optimaal groeien.

Madelon Dik is groeicoach en spreker. Met haar bedrijf GROEI helpt Madelon je meer resultaat te behalen met een strategie die bij je past. Haar motto: In het midden van de trampoline spring je het lekkerst, het makkelijkst en het hoogst.

In 2012 kwam haar boek Groei doe-het-zelf uit. Daarin ontdek je als zelfstandig ondernemer in zeven stappen wat je echt wilt en wat je talent is. En hoe je dit vertaalt naar je bedrijf en een strategie waarmee je maximaal winst behaalt.

Website: www.madelondik.nl
Twitter @madelondik
LinkedIn: Madelon Dik

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen blogs

  • Wat als onervaren ondernemer voor zichzelf begint

    DeOndernemer

    Gevaren onervaren ondernemers
    22 uur geleden
    Het vooruitzicht van een eigen bedrijf blijkt een grote aantrekkingskracht te hebben. Het betreft oud-ondernemers maar in de meeste gevallen zijn het ‘onervaren’ ondernemers, die zich met eigen geld als management buy-in willen inkopen. En dan wordt het oppassen, want hoe bepaal je nou de mate waarin deze persoon geschikt is als ondernemer?

  • Van maatpak naar modder

    DeOndernemer

    Van maatpak naar modder
    20 uur geleden
    Sinds begin januari ben ik binnen het Young Expert Programme Water, gestart als operational manager bij Soil & More Ethiopia. Na dertig jaar Nederland heb ik mijn woonplaats verruild voor Ziway en kan ik met de ezel naar mijn werk in plaats van een volle NS trein.

  • Fiasco als je de cultuur niet kent

    DeOndernemer

    Fiasco als je de cultuur niet kent
    21 min geleden
    Uit onderzoek blijk dat veel ondernemers onderuit gaan op het moment dat ze zaken willen doen in het buitenland. Ze denken te makkelijk over het sluiten van een deal, maar velen hebben geen idee dat een misverstand op basis van cultuurverschil drastische gevolgen kan hebben voor hun onderneming.

Meer nieuws blogs

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel:  

 

Promotie