Blog

Boost je bedrijfswaarde

Door: Madelon Dik » Meer blogs van Madelon Dik 
Gepubliceerd: 18 januari 2013 11:19
Update: 18 januari 2013 11:20

Hoe maak je je bedrijf meer waard? Dit is de kernvraag als je zakelijk wilt groeien. Want hoe meer waarde, hoe aantrekkelijker je bent voor klanten en hoe meer geld je voor je aanbod kunt vragen. Dat klinkt logisch. Maar hoe kom je tot een waardestrategie? Hier enkele handvatten.

Wat is de waarde van je bedrijf? Hoe goed je product of dienst ook is, de echte waarde zit in de mensen. Want zij moeten het aanbod tot recht laten komen. Dus om de waarde in je bedrijf te ontsluiten is het van belang inzichtelijk te maken wat elk individu aan waarde toevoegt. Iedereen heeft een talent dat in één zin of enkele woorden is uit te drukken. Het is datgene wat je gemakkelijk doet en waar je blij van wordt. Als een ieder bewust wordt van de waarde die hij of zij toevoegt kan ieder individu optimaal groeien. Dat draagt niet alleen bij aan de groei van het bedrijf, maar geeft plezier en zin aan ieders inzet.

De volgende stap is helder krijgen wat de toegevoegde waarde van het geheel is. Wat is de visie en missie van je bedrijf? Welk ideaal streef je als bedrijf na en waarom? En hoe sluit ieders persoonlijke waarde hierop aan? Denken in waarde toevoegen maakt mensen enthousiast, het inspireert en zet direct aan tot actie. Juist hiermee kun je het verschil maken en onderscheidend zijn aan concurrenten.

Vervolgens is het zaak de waarde te vertalen naar de klant. Wie is precies de doelgroep? Welke waarde achten zij van belang? Op welke vragen is jouw aanbod het antwoord? En hoe kun je nog meer waarde creëren? Wat is de reden dat klanten aan jou geld uitgeven? Stel in alle communicatie, zowel intern als extern, de waarde die je toevoegt centraal. Denk ook aan de waarde die je biedt aan investeerders, aandeelhouders en leveranciers, want ook zij zijn partijen die mede de waarde van het geheel creëren.

Waarde toevoegen moet geen kunstje zijn maar je instelling. De beste strategie is die waarin je focust op het bieden van meerwaarde die klanten willen. Alleen dan kan je bedrijf optimaal groeien.

Madelon Dik is groeicoach en spreker. Met haar bedrijf GROEI helpt Madelon je meer resultaat te behalen met een strategie die bij je past. Haar motto: In het midden van de trampoline spring je het lekkerst, het makkelijkst en het hoogst.

In 2012 kwam haar boek Groei doe-het-zelf uit. Daarin ontdek je als zelfstandig ondernemer in zeven stappen wat je echt wilt en wat je talent is. En hoe je dit vertaalt naar je bedrijf en een strategie waarmee je maximaal winst behaalt.

Website: www.madelondik.nl
Twitter @madelondik
LinkedIn: Madelon Dik

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

Meest gelezen blogs

  • Een infographic maken doe je zo!

    DeOndernemer

    Een infographic maken doe je zo!
    Gisteren, 10:17
    Een combinatie van beeld & tekst gebruikt de communicatiekracht van beide. Dit is terug te zien in een infographic. Wat staat voor een informatieve illustratie. Een infographic maken moeilijk? In deze blog wordt in vijf stappen uitgelegd hoe je eenvoudig zelf een infographic kan maken.

  • Papierloos kantoor bestaat niet

    DeOndernemer

    Papierloos kantoor bestaat niet
    Gisteren, 10:06
    Contracten, wettelijke documenten, bonnetjes en facturen. Accountants zijn verplicht veel officiële documenten te archiveren, zodat ze ten minste zeven jaar lang terug te halen zijn. Het scannen en opslaan van de documenten kost veel tijd. Voor de accountant is een oplossing nodig die het archiveren gemakkelijker maakt.

  • Echte experts schreeuwen niet

    DeOndernemer

    Echte experts schreeuwen niet
    7 uur geleden
    Het is niet voor niets dat de folders die je in de bus krijgt vol staan met kortingen, bodemprijzen en speciale aanbiedingen. Goedkoop verkoopt. Geen weldenkende drogist zal ooit een folder uitbrengen waarin de geweldige kwaliteit van het dure shampoomerk uitgebreid staat aangeprezen. Daarvoor rent niemand naar de winkel.

Meer nieuws blogs

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel: