'Aub geen spiritus in schap'

Gepubliceerd: 11 mei 2012 09:33
Update: 11 mei 2012 10:09

Supermarkten, tuincentra en andere winkels moeten gevaarlijke brandbare vloeistoffen zoals spiritus en brandgel niet zo dichtbij barbecueproducten zetten. De klant denkt daardoor dat ze goed met elkaar te combineren zijn, met alle gevolgen van dien. Dat is de inzet van een nieuwe campagne om brandwonden te voorkomen.

De actie stopbrandwonden.nl is een initiatief van brandwondenarts Jos Vloemans, met de Stichting Kind en Brandwond en de Nederlandse Brandwonden Stichting. Zo'n 50.000 vrijwilligers van beide stichtingen wordt gevraagd om 'foute schapindelingen' in supermarkten en tuincentra aan te geven. De winkeliers krijgen gratis informatiemateriaal over veilig barbecueën en zouden aanmaakblokjes kunnen promoten.

De initiatiefnemers constateren in de afgelopen tijd een toename van het aantal ongevallen door gevaarlijke stoffen, vooral bij het ontsteken van een barbecue. Woensdag nog liepen 5 leerlingen brandwonden op na een steekvlam tijdens een barbecue op hun school in Amsterdam. Ongevallen met brandbare vluchtige vloeistoffen zorgen voor meer dan 20 procent van alle opnames in de 3 brandwondencentra.

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan hyves.nl Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen deondernemer

  • Wie is Mario Doornink?

    DeOndernemer

    Wie is Mario Doornink?
    Gisteren, 15:41
    Wie is Mario Doornink? Directeur van het stuntbedrijf King on Wheels en de chauffeur van de monstertruck die zondag tijdens een show in Haaksbergen het publiek in reed. Collega’s doen hun verhaal op AD.nl

  • Ingezonden brief stuntman Haaksbergen: 'Dit heeft niemand gewild'

    DeOndernemer

    Stuntman vindt het 'verschrikkelijk'
    8 uur geleden
    Mario Doornink, de stuntman die zondag in Haaksbergen met zijn monstertruck op het publiek inreed, doorbreekt het stilzwijgen. Per ingezonden brief laat hij weten 'het werkelijk verschrikkelijk' te vinden wat er is gebeurd. "Dit is iets wat niemand heeft gewild."

  • Nestlé test boobcam

    DeOndernemer

    Nestlé test boobcam
    Gisteren, 11:15
    Een vrouw met een roze BH en uitdagend decolleté loopt door een winkelcentrum met een camera tussen haar borsten. Resultaat: veel starende blikken en een eindscore van 37 kijkende mannen én vrouwen.

Meer nieuws deondernemer

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel:  

 

Promotie