'Aub geen spiritus in schap'

Gepubliceerd: 11 mei 2012 09:33
Update: 11 mei 2012 10:09

Supermarkten, tuincentra en andere winkels moeten gevaarlijke brandbare vloeistoffen zoals spiritus en brandgel niet zo dichtbij barbecueproducten zetten. De klant denkt daardoor dat ze goed met elkaar te combineren zijn, met alle gevolgen van dien. Dat is de inzet van een nieuwe campagne om brandwonden te voorkomen.

De actie stopbrandwonden.nl is een initiatief van brandwondenarts Jos Vloemans, met de Stichting Kind en Brandwond en de Nederlandse Brandwonden Stichting. Zo'n 50.000 vrijwilligers van beide stichtingen wordt gevraagd om 'foute schapindelingen' in supermarkten en tuincentra aan te geven. De winkeliers krijgen gratis informatiemateriaal over veilig barbecueën en zouden aanmaakblokjes kunnen promoten.

De initiatiefnemers constateren in de afgelopen tijd een toename van het aantal ongevallen door gevaarlijke stoffen, vooral bij het ontsteken van een barbecue. Woensdag nog liepen 5 leerlingen brandwonden op na een steekvlam tijdens een barbecue op hun school in Amsterdam. Ongevallen met brandbare vluchtige vloeistoffen zorgen voor meer dan 20 procent van alle opnames in de 3 brandwondencentra.

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen deondernemer

  • KFC verkoopt eetbare koffiekop

    DeOndernemer

    KFC verkoopt eetbare koffiekop
    8 uur geleden
    KFC gaat experimenteren met eetbare koffiebekers in zijn Britse restaurants. De bekers zijn gemaakt van koekdeeg met een laagje hittebestendige witte chocolade. Om de beker zijn uiterlijk mee te geven is de buitenkant van suikerpapier.

  • ShopDoc Persgroep: Retailtelevisie voor ondernemers

    DeOndernemer

    Retailtelevisie voor ondernemers
    Gisteren, 09:34
    De Persgroep Nederland is in samenwerking met 7 Ditches van Ronnie Overgoor gestart met een online televisie serie voor ondernemers: ShopDoc. Met dit initiatief wil de Persgroep het MKB helpen een beeld te schetsen over de veranderende wereld van retail.

  • Stemtinder: vleeskeuring van politici

    DeOndernemer

    Pikante stemwijzer is hit
    Gisteren, 11:55
    Tinder, wie kent het niet! Arjen Lubach bedacht met de Provinciale Staten in het vooruitzicht een nieuwe versie van Tinder, namelijk Stemtinder. Op basis van een vleeskeuring van politici wordt het stemadvies gegeven. Dus geen moeilijke vragen, slechts naar links of rechts swypen.

Meer nieuws deondernemer

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel:  

 

Promotie