'Aub geen spiritus in schap'

Gepubliceerd: 11 mei 2012 09:33
Update: 11 mei 2012 10:09

Supermarkten, tuincentra en andere winkels moeten gevaarlijke brandbare vloeistoffen zoals spiritus en brandgel niet zo dichtbij barbecueproducten zetten. De klant denkt daardoor dat ze goed met elkaar te combineren zijn, met alle gevolgen van dien. Dat is de inzet van een nieuwe campagne om brandwonden te voorkomen.

De actie stopbrandwonden.nl is een initiatief van brandwondenarts Jos Vloemans, met de Stichting Kind en Brandwond en de Nederlandse Brandwonden Stichting. Zo'n 50.000 vrijwilligers van beide stichtingen wordt gevraagd om 'foute schapindelingen' in supermarkten en tuincentra aan te geven. De winkeliers krijgen gratis informatiemateriaal over veilig barbecueën en zouden aanmaakblokjes kunnen promoten.

De initiatiefnemers constateren in de afgelopen tijd een toename van het aantal ongevallen door gevaarlijke stoffen, vooral bij het ontsteken van een barbecue. Woensdag nog liepen 5 leerlingen brandwonden op na een steekvlam tijdens een barbecue op hun school in Amsterdam. Ongevallen met brandbare vluchtige vloeistoffen zorgen voor meer dan 20 procent van alle opnames in de 3 brandwondencentra.

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen deondernemer

  • Crowdfunding Day 2015

    DeOndernemer

    Crowdfunding Day 2015
    26 maart 2015, 11:25
    Crowdfunding begon als een kleinschalig initiatief om creatieve projecten te financieren, maar is in korte tijd uitgegroeid tot een miljardenindustrie. Op 12 mei 2015 vindt daarom Crowdfunding Day plaats, het grootste crowdfunding event van Europa.

  • Crowdfunding voor bouwblokjes: 350K in 7 uur

    DeOndernemer

    Crowdfunding: 350K in 7 uur
    26 maart 2015, 11:47
    BanBao Europe, producent van educatieve bouwblokjes voor kinderen, heeft woensdag in slechts zeven uur € 350.000 via crowdfinance opgehaald voor verdere internationale groei en ontwikkeling. Het Nederlandse bedrijf met Chinese roots maakt momenteel een zeer sterke groei door.

  • Als de bank nee zegt

    DeOndernemer

    Als de bank nee zegt
    27 maart 2015, 16:38
    Met enige regelmaat spreek ik ze, ondernemers die moeite hebben met het krijgen van een financiering. Daarbij wijzen dan met een beschuldigende vinger naar de bank, die zouden ondernemers alleen maar dwars zitten. Als ik de ondernemer dan vertel dat het geld op straat ligt, kijkt hij mij ongeloofwaardig aan.

Meer nieuws deondernemer

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel:  

 

Promotie