'Aub geen spiritus in schap'

Gepubliceerd: 11 mei 2012 09:33
Update: 11 mei 2012 10:09

Supermarkten, tuincentra en andere winkels moeten gevaarlijke brandbare vloeistoffen zoals spiritus en brandgel niet zo dichtbij barbecueproducten zetten. De klant denkt daardoor dat ze goed met elkaar te combineren zijn, met alle gevolgen van dien. Dat is de inzet van een nieuwe campagne om brandwonden te voorkomen.

De actie stopbrandwonden.nl is een initiatief van brandwondenarts Jos Vloemans, met de Stichting Kind en Brandwond en de Nederlandse Brandwonden Stichting. Zo'n 50.000 vrijwilligers van beide stichtingen wordt gevraagd om 'foute schapindelingen' in supermarkten en tuincentra aan te geven. De winkeliers krijgen gratis informatiemateriaal over veilig barbecueën en zouden aanmaakblokjes kunnen promoten.

De initiatiefnemers constateren in de afgelopen tijd een toename van het aantal ongevallen door gevaarlijke stoffen, vooral bij het ontsteken van een barbecue. Woensdag nog liepen 5 leerlingen brandwonden op na een steekvlam tijdens een barbecue op hun school in Amsterdam. Ongevallen met brandbare vluchtige vloeistoffen zorgen voor meer dan 20 procent van alle opnames in de 3 brandwondencentra.

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan hyves.nl Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen deondernemer

  • Pas op voor louche 'MH17-advocaten'

    ANP

    Pas op: louche MH17-advocaten
    Gisteren, 09:39
    Pas op met buitenlandse advocaten die hoge schadevergoedingen beloven, waarschuwt de Vereniging van Letselschade Advocaten (LSA) nabestaanden van de vliegramp in Oekraïne.

  • Horeca Kos pakt reisleiders aan

    DeOndernemer

    Horeca Kos pakt reisleiders aan
    Gisteren, 09:02
    Alle reisleiders van de Nederlandse jongerenorganisaties GoGo en Beachmasters hebben het populaire Griekse vakantie-eiland Kos halsoverkop verlaten wegens ernstige bedreigingen uit de horeca.

  • ZZP'er doet het online

    DeOndernemer

    ZZP'er doet het online
    Gisteren, 09:59
    ZZP’ers halen hun opdrachten steeds vaker online binnen: bij 50,9% van de opdrachten heeft de zzp’er online het eerste contact gelegd – via digitale netwerken als LinkedIn, een online marktplaats of de website van de opdrachtgever zelf.

Meer nieuws deondernemer

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel: