'Aub geen spiritus in schap'

Gepubliceerd: 11 mei 2012 09:33
Update: 11 mei 2012 10:09

Supermarkten, tuincentra en andere winkels moeten gevaarlijke brandbare vloeistoffen zoals spiritus en brandgel niet zo dichtbij barbecueproducten zetten. De klant denkt daardoor dat ze goed met elkaar te combineren zijn, met alle gevolgen van dien. Dat is de inzet van een nieuwe campagne om brandwonden te voorkomen.

De actie stopbrandwonden.nl is een initiatief van brandwondenarts Jos Vloemans, met de Stichting Kind en Brandwond en de Nederlandse Brandwonden Stichting. Zo'n 50.000 vrijwilligers van beide stichtingen wordt gevraagd om 'foute schapindelingen' in supermarkten en tuincentra aan te geven. De winkeliers krijgen gratis informatiemateriaal over veilig barbecueën en zouden aanmaakblokjes kunnen promoten.

De initiatiefnemers constateren in de afgelopen tijd een toename van het aantal ongevallen door gevaarlijke stoffen, vooral bij het ontsteken van een barbecue. Woensdag nog liepen 5 leerlingen brandwonden op na een steekvlam tijdens een barbecue op hun school in Amsterdam. Ongevallen met brandbare vluchtige vloeistoffen zorgen voor meer dan 20 procent van alle opnames in de 3 brandwondencentra.

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

Meest gelezen deondernemer

  • Duitsers roven hotel leeg

    DeOndernemer

    Duitsers roven hotel leeg
    20 uur geleden
    Nederlanders staan erom bekend dat ze goed op de centen letten. Soms worden Nederlanders zelfs als gierig gelabeld. De boekingswebsite HotelGrouper.com ging op onderzoek uit om te achterhalen of de Nederlandse hotels dezelfde mening hebben of dat andere nationaliteiten nog zuiniger zijn.

  • Grand Départ Utrecht: Alles over Tour de France 2015

    DeOndernemer

    Alles over Tour de France 2015
    20 uur geleden
    Een nuchtere Tom Dumoulin, de Tourstart als goudmijn en ondernemers op een toplocatie. Lees alles over de Grand Départ Utrecht in het meest complete overzicht van de Tour de France 2015.

  • Grand Départ: Tourstart goudmijn voor Utrecht

    ANP

    Tourstart goudmijn voor Utrecht
    19 uur geleden
    De start van de Tour de France komend weekend in Utrecht levert de stad naar verwachting zo'n 34 miljoen euro op. "Ondernemers spelen handig in op het feest door rond het evenement met speciale acties te komen."

Meer nieuws deondernemer

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel: