Best Global Brands

Philips sterkst stijgend Nederlands merk

Philips sterkst stijgend Nederlands merk

Door: DeOndernemer 
Gepubliceerd: 12 juni 2013 14:20
Update: 12 juni 2013 14:33

De vlag kan voorzichtig uit bij Philips. Het elektronicaconcern is het sterkst stijgende Nederlandse merk in de jaarlijkse lijst van Best Global Brands. Philips neemt in de prestigieuze ranglijst wereldwijd de 23e positie in. Het Brits-Nederlandse Shell staat op plek 40.  Merkadviesbureau Interbrand maakte woensdag de resultaten voor 2013 bekend. 

Met een verbetering van acht plaatsen behoort Philips tot een van de sterkst stijgende merken op de ranglijst. Philips blijft wereldwijd een van de leiders op het gebied van duurzaamheid. Het rapport toont echter ook aan dat consumenten dit nog niet erkennen. De prestaties van Philips zijn sterker dan de merkpercepties rondom duurzaamheid. Een duidelijke kans om het merk met duurzaamheid te versterken.

Automotive
De automotive sector domineert met Toyota (#1), Ford (#2) en Honda (#3), die de top 3 vormen. Nissan (#5), Ford (#2), Nokia (#9) en UPS (#32) zijn de snelste stijgers en tot de binnenkomers behoren merken als Nestlé (#14), Kia (#37), ZARA (#48) en Colgate (#50).

Duurzaam
Als collectief heeft de autobranche ontdekt dat duurzaamheid een steeds belangrijker drijfveer voor klanten is. Nissan heeft aangekondigd dat er wereldwijd zo'n 50.000 LEAFs zijn geproduceerd en is van plan om per 2017 het gewicht van de auto met 15 procent omlaag te brengen, Ford (#2) heeft duurzaamheid van de periferie naar het centrum van zijn businessmodel gehaald en zwaar ingezet op de promotie van de EcoBoostmotor (334.364 auto's met een EcoBoostmotor verkocht in 2012, meer dan anderhalf keer zoveel als in 2011). "We zien hier het ultieme bewijs dat duurzaamheid kan resulteren in winst. Deze merken maken duurzaamheid tot een onderscheidende kracht", aldus Stal van Interbrand.

Technologie
Twaalf merken in de lijst komen uit een sector die vaak in één adem wordt genoemd met innovatie, namelijk technologie. Technologiemerken gebruiken hun kerncompetentie van ontwikkeling en constante innovatie om de positieve impact op het milieu te vergroten. Het rapport concludeert dat Philips een van de voorlopers is wanneer het gaat om duurzaamheid. Philips is niet alleen goed in het transparant maken van zijn duurzaamheidsrapportage, maar ook sterk in het inzetten van zijn innovatievermogen voor de verduurzaming van zijn keten en producten. Naast de aanhoudende kracht van het EcoVisionprogramma heeft Philips inmiddels de ambitie uitgesproken om vóór 2025 het leven van 3 miljard mensen te verbeteren. Het concern zet daarvoor verschillende middelen in: van het reduceren van de straling van een CT-apparaat tot de ontwikkeling van nog efficiëntere lichtbronnen.

 

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen deondernemer

  • YouTube wordt betaald

    DeOndernemer

    YouTube wordt betaald
    23 april 2015, 12:11
    Dat een website hypersuccesvol kan zijn en tegelijkertijd geen rooie cent kan winst maken, bewijst YouTube. De videosite met naar eigen zeggen meer dan een miljard bezoekers per maand, gooit daarom het roer om.

  • 'Crowdfunding is het moderne bedelen'

    DeOndernemer

    'Crowdfunding is modern bedelen'
    23 april 2015, 15:34
    Tienduizend euro binnenhalen door crowdfunding klinkt rooskleurig, maar is eigenlijk hard werken. "Toen ik dacht dat ik het niet ging halen, ben ik maar gaan flyeren op Amsterdam-Zuid", zegt Suzanne Jongert van Gusto Moda. Sinds twee weken is haar website gelanceerd, waar ze ontwerpers bij elkaar brengt die handgemaakte kleding maken.

  • Koningsdag is ode aan de vrijhandel

    DeOndernemer

    Koningsdag is ode aan de handel
    24 april 2015, 11:03
    "Laten we wel wezen: ken jij een Nederlander die op Koningsdag blij wakker wordt, omdat de koning jarig is? Ik niet. Toch wordt in geen enkel land de verjaardag van een koning of koningin zo uitbundig gevierd als in Nederland – met als meest opmerkelijke kenmerk: de rommelmarkt. Wie gaat er nou in z’n vrije tijd oude troep verkopen op straat?" Een stukje uit de best gelezen blog van deze week.

Meer nieuws deondernemer

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel:  

 

Promotie