Openstaande facturen

Betalingsherinnering: Stuur een sinterklaasgedicht!

Betalingsherinnering: Stuur een sinterklaasgedicht!

Door: BusinessCompleet 
Gepubliceerd: 3 december 2012 13:34
Update: 4 december 2012 13:10

Veel ondernemers lopen aan het einde van het jaar tegen hetzelfde probleem aan. De drukte voor de feestdagen zorgt voor andere prioriteiten dan die openstaande facturen. Vervelend en lastig. Vooral omdat je zeker geen betaling hoeft te verwachten tussen Kerstmis en Oud & Nieuw. Dus het zou fijn zijn om voor die tijd uw geld binnen te hebben. BusinessCompleet geeft een aantal broodnodige tips.

Atradius geeft op de valreep nog drie eenvoudige tips om uw debiteur te herinneren aan zijn betalingsplicht. 

1) Stuur een Sinterklaasgedicht of kerstkaart
Een gewone herinnering is natuurlijk nooit leuk om te ontvangen. Maar een originele herinnering of aanmaning in deze periode kan leiden tot verrassende resultaten. Denk bijvoorbeeld aan een herinnering in de vorm van een Sinterklaasgedicht of een kerstkaart. Zorg wel dat duidelijk is dat er ook nog openstaand saldo is dat betaald moet worden.

2) Herinner telefonisch
Telefonisch herinneren werkt altijd beter dan schriftelijk. Als de facturen al vervallen zijn is dit een duidelijke reden om de telefoon ter hand te nemen. Bovendien hebben de meeste bedrijven er zelfs begrip voor wanneer je vraagt of de facturen voor de kerstdagen betaald kunnen worden. En zelfs wanneer de vervaldatum nog niet is overschreden, kun je met een telefoontje inventariseren of je de betaling voor de kerstdagen kunt verwachten.

Lees verder.

Dit artikel is geplaatst in het kader van een samenwerking tussen DeOndernemer en BC.nl.

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen kennis

  • Tetterende collega grote ergernis

    DeOndernemer

    Tetterende collega grote ergernis
    Gisteren, 10:55
    Heb je last van in de telefoonhoorn tetterende collega’s? Je bent niet de enige. Een belabberde akoestiek staat in de top 5 van werkomgevingsaspecten waar het personeel het meest ontevreden over is.

  • Twente ontwikkelt 'rampslachtoffersysteem'

    DeOndernemer

    Twente ontwikkelt 'rampsysteem'
    7 uur geleden
    Onderzoekers van de Universiteit Twente ontwikkelen samen met Europese partners een systeem om snel gewonden op te kunnen sporen bij rampen zoals aardbevingen en aardverschuivingen. Het te ontwikkelen systeem maakt gebruik van satellietinformatie.

Meer nieuws kennis

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel:  

 

Promotie