Openstaande facturen

Betalingsherinnering: Stuur een sinterklaasgedicht!

Betalingsherinnering: Stuur een sinterklaasgedicht!

Door: BusinessCompleet 
Gepubliceerd: 3 december 2012 13:34
Update: 4 december 2012 13:10

Veel ondernemers lopen aan het einde van het jaar tegen hetzelfde probleem aan. De drukte voor de feestdagen zorgt voor andere prioriteiten dan die openstaande facturen. Vervelend en lastig. Vooral omdat je zeker geen betaling hoeft te verwachten tussen Kerstmis en Oud & Nieuw. Dus het zou fijn zijn om voor die tijd uw geld binnen te hebben. BusinessCompleet geeft een aantal broodnodige tips.

Atradius geeft op de valreep nog drie eenvoudige tips om uw debiteur te herinneren aan zijn betalingsplicht. 

1) Stuur een Sinterklaasgedicht of kerstkaart
Een gewone herinnering is natuurlijk nooit leuk om te ontvangen. Maar een originele herinnering of aanmaning in deze periode kan leiden tot verrassende resultaten. Denk bijvoorbeeld aan een herinnering in de vorm van een Sinterklaasgedicht of een kerstkaart. Zorg wel dat duidelijk is dat er ook nog openstaand saldo is dat betaald moet worden.

2) Herinner telefonisch
Telefonisch herinneren werkt altijd beter dan schriftelijk. Als de facturen al vervallen zijn is dit een duidelijke reden om de telefoon ter hand te nemen. Bovendien hebben de meeste bedrijven er zelfs begrip voor wanneer je vraagt of de facturen voor de kerstdagen betaald kunnen worden. En zelfs wanneer de vervaldatum nog niet is overschreden, kun je met een telefoontje inventariseren of je de betaling voor de kerstdagen kunt verwachten.

Lees verder.

Dit artikel is geplaatst in het kader van een samenwerking tussen DeOndernemer en BC.nl.

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan hyves.nl Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  


 

Meest gelezen kennis

  • Van nieuwe naar vaste klant

    DeOndernemer

    Van nieuwe naar vaste klant
    17 april 2014, 12:02
    Veel ondernemers die ook online actief zijn focussen zich te veel op het steeds opnieuw binnenhalen van nieuwe klanten in plaats van bestaande klanten te behouden met goede communicatie. Dat laatste is relatief goedkoper en daarbij waardevoller (merkbinding).

  • Even tikken en koffie is betaald

    DeOndernemer

    Even tikken en koffie is betaald
    17 april 2014, 11:16
    Even tikken en het kopje koffie is betaald. Contactloos betalen is in veel landen in Europa al gemeengoed. In Nederland maken klanten van ING deze week kennis met deze eenvoudige manier om bedragen tot en met 25 euro te voldoen.

Meer nieuws kennis

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel: