BusinessCompleet

Tips: Hoe schrijf ik een advertentietekst?

Tips: Hoe schrijf ik een advertentietekst?

Door: BusinessCompleet 
Gepubliceerd: 8 januari 2013 09:46
Update: 8 januari 2013 11:50

Adverteren via Google vereist naast uitgebreide kennis van de techniek, van het biedingsproces en van de terminologie ook een creatieve en slimme schrijfstijl. Google hanteert hiervoor strenge advertentierichtlijnen. Wat zijn de regels van Google? 5 Inzichten om je aan de regels te houden.

1. Kort en bondig
Google advertenties zijn klein van formaat en hebben beperkte ruimte voor titel en tekst. Het is de kunst om in weinig woorden uw boodschap helder én prikkelend over te brengen. Je bent gebonden aan een maximum aantal karakters in je advertentietekst. Zo mag de titel uit maximaal 25 karakters bestaan, regel 1 en 2 uit 35 karakters en de link naar je website ook maximaal 35. 

2. Beperk hoofdletters
Hoofdletters vallen meer op, maar komen ook schreeuwerig over. Een goede Google advertentie maakt slim gebruik van hoofdletters binnen de strenge regels. Zo wordt veelvuldig gebruik van hoofdletters door Google niet geaccepteerd, zoals in dit voorbeeld:

KOOP NU BLOEMEN
NU fantastische aanbiedingen 
in MOOIE bloemen. KLIK!

3. Toestemming voor merknamen
Google beschermt het willekeurig en illegaal gebruik van merknamen in advertenties. Je wilt niet dat een concurrent jouw merknaam gebruikt voor meer of negatieve aandacht. En anderen willen niet dat je onterecht meelift op de populariteit van hun merk. je hebt dus toestemming nodig voor het gebruik van een merknaam in een advertentietekst. Voorbeeld: je verkoopt Nokia mobieltjes. Dan is eerst goedkeuring nodig van de fabrikant, voordat je deze merknaam mag gebruiken in de advertentietekst.

Lees verder.

Dit artikel is geplaatst in het kader van een samenwerking tussen DeOndernemer en BC.nl.

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen kennis

  • Overspel begint op de werkvloer

    DeOndernemer

    Overspel begint op de werkvloer
    17 uur geleden
    Het werk blijkt de belangrijkste plek voor het ontstaan van een affaire. Maar liefst twee derde van alle schuinsmarcheerders in Nederland beginnen op de werkvloer aan hun ontrouw.

  • Telefoon negeren kost tonnen

    DeOndernemer

    Telefoon negeren kost tonnen
    18 uur geleden
    Bedrijven lopen tonnen mis door onbereikbaarheid of door slecht ontwikkeld commercieel gedrag van de medewerkers aan de telefoon.

  • Kwart ZZP'ers is zakelijk adviseur

    DeOndernemer.nl

    Kwart ZZP'ers is zakelijk adviseur
    18 uur geleden
    Het aantal ZZP’ers in de zakelijke dienstverlening is in de afgelopen vijf jaar fors gegroeid, met 74.000 naar meer dan een kwart miljoen. Als gevolg van deze groei is inmiddels een kwart van alle ZZP’ers in Nederland actief als zelfstandig adviseur.

Meer nieuws kennis

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel:  

 

Promotie