BusinessCompleet

Tips: Hoe schrijf ik een advertentietekst?

Tips: Hoe schrijf ik een advertentietekst?

Door: BusinessCompleet 
Gepubliceerd: 8 januari 2013 09:46
Update: 8 januari 2013 11:50

Adverteren via Google vereist naast uitgebreide kennis van de techniek, van het biedingsproces en van de terminologie ook een creatieve en slimme schrijfstijl. Google hanteert hiervoor strenge advertentierichtlijnen. Wat zijn de regels van Google? 5 Inzichten om je aan de regels te houden.

1. Kort en bondig
Google advertenties zijn klein van formaat en hebben beperkte ruimte voor titel en tekst. Het is de kunst om in weinig woorden uw boodschap helder én prikkelend over te brengen. Je bent gebonden aan een maximum aantal karakters in je advertentietekst. Zo mag de titel uit maximaal 25 karakters bestaan, regel 1 en 2 uit 35 karakters en de link naar je website ook maximaal 35. 

2. Beperk hoofdletters
Hoofdletters vallen meer op, maar komen ook schreeuwerig over. Een goede Google advertentie maakt slim gebruik van hoofdletters binnen de strenge regels. Zo wordt veelvuldig gebruik van hoofdletters door Google niet geaccepteerd, zoals in dit voorbeeld:

KOOP NU BLOEMEN
NU fantastische aanbiedingen 
in MOOIE bloemen. KLIK!

3. Toestemming voor merknamen
Google beschermt het willekeurig en illegaal gebruik van merknamen in advertenties. Je wilt niet dat een concurrent jouw merknaam gebruikt voor meer of negatieve aandacht. En anderen willen niet dat je onterecht meelift op de populariteit van hun merk. je hebt dus toestemming nodig voor het gebruik van een merknaam in een advertentietekst. Voorbeeld: je verkoopt Nokia mobieltjes. Dan is eerst goedkeuring nodig van de fabrikant, voordat je deze merknaam mag gebruiken in de advertentietekst.

Lees verder.

Dit artikel is geplaatst in het kader van een samenwerking tussen DeOndernemer en BC.nl.

Aanmelden nieuwsbrief

E-mail
Voornaam
Achternaam


Verstuur

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

Meest gelezen kennis

  • Financieel plan, huh?

    DeOndernemer

    Financieel plan, huh?
    3 september 2015, 09:15
    MBO'ers hebben naar eigen zeggen goed inzicht in hun inkomsten en uitgaven. Toch heeft slechts een klein deel van de MBO'ers daadwerkelijk een financieel plan tijdens en na de studie. Bijna 40 procent heeft geen financieel plan tijdens de studie en 50 procent heeft geen plan voor erna.

  • Instorten van de beurs is risico nummer één

    DeOndernemer

    Instorten van de beurs is risico nr 1
    3 september 2015, 12:14
    Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zouden de komende tien jaar een risico kunnen lopen van 20.79 miljard dollar van het bruto binnenlands product door verschillende 'door de mens veroorzaakte' gevaren. Het instorten van de beurs is risico nummer één, gevolgd door overstromingen en cyberaanvallen.

  • Zitten is het nieuwe roken

    DeOndernemer

    Zitten is het nieuwe roken
    Gisteren, 11:01
    Bij het grote publiek staat nog onvoldoende op het netvlies dat langdurig achtereen zitten eveneens gezondheidsrisico's kent. Het Sociaal en Cultureel Planbureau deed onlangs de zorgwekkende uitspraak dat Nederlanders met een gemiddelde van 6,8 zituren per dag het hoogst scoren van alle Europeanen.

Meer nieuws kennis

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel: