BusinessCompleet

Tips: Hoe schrijf ik een advertentietekst?

Tips: Hoe schrijf ik een advertentietekst?

Door: BusinessCompleet 
Gepubliceerd: 8 januari 2013 09:46
Update: 8 januari 2013 11:50

Adverteren via Google vereist naast uitgebreide kennis van de techniek, van het biedingsproces en van de terminologie ook een creatieve en slimme schrijfstijl. Google hanteert hiervoor strenge advertentierichtlijnen. Wat zijn de regels van Google? 5 Inzichten om je aan de regels te houden.

1. Kort en bondig
Google advertenties zijn klein van formaat en hebben beperkte ruimte voor titel en tekst. Het is de kunst om in weinig woorden uw boodschap helder én prikkelend over te brengen. Je bent gebonden aan een maximum aantal karakters in je advertentietekst. Zo mag de titel uit maximaal 25 karakters bestaan, regel 1 en 2 uit 35 karakters en de link naar je website ook maximaal 35. 

2. Beperk hoofdletters
Hoofdletters vallen meer op, maar komen ook schreeuwerig over. Een goede Google advertentie maakt slim gebruik van hoofdletters binnen de strenge regels. Zo wordt veelvuldig gebruik van hoofdletters door Google niet geaccepteerd, zoals in dit voorbeeld:

KOOP NU BLOEMEN
NU fantastische aanbiedingen 
in MOOIE bloemen. KLIK!

3. Toestemming voor merknamen
Google beschermt het willekeurig en illegaal gebruik van merknamen in advertenties. Je wilt niet dat een concurrent jouw merknaam gebruikt voor meer of negatieve aandacht. En anderen willen niet dat je onterecht meelift op de populariteit van hun merk. je hebt dus toestemming nodig voor het gebruik van een merknaam in een advertentietekst. Voorbeeld: je verkoopt Nokia mobieltjes. Dan is eerst goedkeuring nodig van de fabrikant, voordat je deze merknaam mag gebruiken in de advertentietekst.

Lees verder.

Dit artikel is geplaatst in het kader van een samenwerking tussen DeOndernemer en BC.nl.

 
  Plaats dit bericht op Twitter Voeg dit bericht toe aan NuJij.nl Voeg dit bericht toe aan linkedin.com Voeg dit bericht toe aan hyves.nl Voeg dit bericht toe aan facebook.com Reageer Stuur dit bericht door per email Stuur door Druk deze pagina af op je printer Print  

 

Meest gelezen kennis

  • Aanmaning via social media

    BC.nl

    Aanmaning via social media
    Gisteren, 16:18
    Social media wordt steeds belangrijker in de huidige maatschappij. En door de komst van social media zien we ook steeds meer nieuwe ontwikkelingen in andere vakgebieden. Zo ook op het gebied van creditmanagement.

  • Nieuwe domeinextensies in trek

    DeOndernemer

    Nieuwe domeinextensies in trek
    Gisteren, 11:16
    Sinds de uitgave van de eerste nieuwe domeinnamen (new gTLD’s) zet de groei nog gestaag door. In Nederland worden er per maand ruim 4000 nieuwe domeinen met één van de nieuw uitgekomen extensies geregistreerd. Nederland staat hiermee wereldwijd op de 9e plaats.

Meer nieuws kennis

Volgend bericht >

Reageer op dit artikel: