Nieuws Actueel

ANWB struikelt in klimbos

Bram de Vrind 6 juni 2014

De ANWB ziet door de bomen het (klim)bos niet meer, betoogde blogger Jan de Roos op DeOndernemer.nl. Een 'klimexpert' van de automobilistenclub heeft zijn klimbos ten onrechte het stempel onveilig gegeven. Lichtpuntje: de 'koekenbakkers' waarover De Roos schreef, zijn dan weer wel waard voor goud. Het blog van De Roos staat bovenaan in de wekelijkse blog top-5.

1. Jan de Roos - ANWB grote koekenbakkers Goedemorgen u spreekt met Zeldenrust, van Omrop Fryslân.” “Goedemorgen,” antwoord ik rustig, mij afvragend waarom Omrop Fryslân (voor de Hollanders onder ons: Omroep Friesland) mij belt. “Wij hebben zojuist een rapport van de ANWB onder ogen gekregen waarin uw Klimbos als onveilig wordt betiteld. Bent u daarvan op de hoogte?” Huh? Wat?

2. Madelon Dik - Hartstocht als businessmodelMet hart en ziel je bedrijf runnen. Gedreven en vol passie, zinvol bijdragen en plezier hebben in je werk, iedere dag weer. Geen zorgen hebben om klanten, omzet en winst. Hoe meer hartstocht, hoe hoger de omzet. Jouw businessmodel klopt met wie jij bent en wat je toevoegt aan klanten.

3. Fiona Vloet - Afrika stevent ons voorbijInmiddels zit ik alweer drie maanden in Tanzania en ben gewend aan wat in Nederland onvoorstelbaar is: zo kijk ik niet meer op als er in de file een verkoper mij een aquarium aanbiedt of dat er in een bus minstens veertig mensen passen ook al zijn er maar 12 zitplaatsen.

4. Klaas Joosten - Maak hapklare brokkenJe bent binnen je bedrijf vast al met content marketing bezig. Een steeds belangrijker wordend onderdeel daarvan is content curation: het vinden, categoriseren en verspreiden van content.

5. Richard S.T. de Vries - Zo breng je slecht nieuwsHoe vaak komt het niet voor: je moet iets vertellen aan iemand waarvan je weet dat die dat vervelend gaat vinden. Dat nieuws overbrengen is niet altijd gemakkelijk. Vijf tips.