Nieuws Actueel

Audi haakt in op Olympische faal

Jeroen Jansen 11 februari 2014

Tijdens de openingsceremonie van de Olypische Spelen in Sochi ontvouwden zich slechts vier van de vijf Olympische ringen. Een foutje waar autifabrikant Audi haar voordeel mee kon doen. Want haar logo bestaat uit vier ringen.

En dus circuleerde op Reddit binnen enkele uren een Audi reclameuiting met daarop het Olympische logo met vier geopende ringen. Daaronder prijkt de slogan 'When four rings is all you need'. Autonieuwssite Jalopnik belde met Audi en kreeg te horen dat het niet gaat om een officiële reclamestunt, maar dat het hoogstwaarschijnlijk gaat om werk van een fan die er de lol wel van in zag.

Audi lijkt het allemaal wel best te vinden. Dat is bij collega-autobouwer Mercedes wel eens anders geweest, toen er een fake reclamespotje circuleerde waarin een gloedjenieuwe Mercedes een jeugdige Adolf Hitler aanreed. Een Mercedes herkent gevaar namelijk al ver van tevoren. Mercedes was not amused.

Voor wie het gemist heeft, dit gebeurde er tijdens de openingsceremonie.