Nieuws Actueel

Bakker Schabbink begint digitale bakfiets: brood bezorgen aan huis

Van onze redactie 5 november 2015

Bakker Schabbink Nicole Schabbink Annina Romita

Klanten kunnen sinds twee weken online hun bestellingen boeken bij bakkerij Schabbink in Saasveld. Brood of banket dat vóór twaalf uur 's nachts digitaal is besteld, wordt in de loop van de volgende dag thuisbezorgd. Schabbink treedt daarmee in het spoor van supermarkten en andere grote ketens die hier in de strijd om de gunst van de klant de afgelopen tijd mee zijn begonnen. "Wat zij kunnen, kunnen wij net zo goed", zegt Nicole Schabbink. Of ze met deze nieuwe digitale thuisservice de eerste bakker is, durft ze niet te zeggen. "Dat weet ik niet. We zijn in elk geval wel één van de eerste."

WebshopDat ze daarmee meer dan een halve eeuw teruggaat in de tijd weet ze maar al te goed. "In de eerste helft van de vorige eeuw was thuisbezorgen van brood heel normaal, net als andere boodschappen", vertelt ze. Schabbink heeft voor haar nieuwste service een webshop ingericht. Daar staat het hele assortiment op afgebeeld. "De mensen kunnen dus zien wat ze kopen. Dat is mede de kracht van dit systeem. De mensen stellen dat zeer op prijs, zo blijkt uit de eerste reacties."

Schabbink heeft mede op basis van de eerste positieve reacties er alle vertrouwen in dat de onlineverkoop zal aanslaan. De Saasveldse bakker richt zich op de grote doelgroep van 'mensen die druk druk zijn'. "Voor hen is dit een uitkomst. Even op de laptop of smartphone inloggen, lijstje invullen en klaar is Kees. Ze hebben er verder geen omkijken naar. De volgende dag wordt alles thuisbezorgd. En zonder extra kosten."

‘Dit is nog maar het begin’Schabbink richt zich eerst op Deurningen en op Borne, de Bornse Maten en de Stroom Esch. "Dit is nog maar het begin. We willen eerst testen hoe het in de praktijk gaat. Vanaf januari gaan we ook bezorgen in de wijk de Essen in Oldenzaal en in Rossum. En als alles op rolletjes gaat, dan gaan we ook in Saasveld en in Weerselo bezorgen."

Schabbink geeft zichzelf twee jaar voor de introductie en stroomlijning van de nieuwe service. "Dan moet alles perfect gaan. Wij zijn er in elk geval van overtuigd dat we hiermee een gat in de markt aanboren. Een ouderwetse service in een modern jasje."

Foto: Nicole Schabbink (Annina Romita)