Nieuws Actueel

Bakker Schabbink start met bezorgservice

Ze moet er zelf om lachen. „Ja, de geschiedenis herhaalt zich”, zegt Nicole Schabbink geamuseerd. „Mijn vader bracht tot in de jaren zestig met een bakfiets brood bij de klanten thuis. En nu doen we hetzelfde. Niet meer met de bakfiets, maar met de auto.”

Van onze redactie 10 november 2015

Schabbinkannina

Klanten kunnen sinds twee weken online hun bestellingen doen bij bakkerij Schabbink in Saasveld. Brood of banket dat voor twaalf uur ’s nachts digitaal is besteld, wordt in de loop van de volgende dag thuisbezorgd. Schabbink treedt daarmee in het spoor van supermarkten en andere grote ketens die hier in de strijd om de gunst van de klant de afgelopen tijd mee zijn begonnen. „Wat zij kunnen, kunnen wij net zo goed”, zegt Nicole Schabbink.

DigitaalDat ze daarmee teruggaat in de tijd weet ze maar al te goed. „In de vorige eeuw was thuisbezorgen van brood heel lang heel normaal, net als andere boodschappen”, vertelt ze. „De klanten gingen vroeger op zondag naar de kerk en daarna kwamen ze bij de bakker om hun boekje met bestellingen voor de komende week af te geven en het brood van de afgelopen week te betalen. Dan kregen ze koffie toe.” Een kopje koffie is er nu niet meer bij, want het betalen gebeurt eveneens digitaal. Schabbink heeft voor haar nieuwste service een webshop ingericht.

DrukteDe Saasveldse bakker richt zich op de grote doelgroep van ‘mensen die druk druk zijn’. Eerst in Deurningen en Borne, de Bornse Maten en de Stroom Esch. Nicole Schabbink: „Dit is nog maar het begin. We willen nu eerst testen hoe het in de praktijk gaat. Vanaf januari gaan we ook bezorgen in de wijk de Essen in Oldenzaal en in Rossum. En als alles op rolletjes gaat, dan gaan we ook in Saasveld en in Weerselo bezorgen.”

Schabbink heeft er alle vertrouwen in. „Wij zijn er van overtuigd dat we een gat in de markt aanboren. Een ouderwetse service in een modern jasje.”

Foto: Bakker Nicole Schabbink (Annina Romita)