Nieuws Actueel

Bas en Digros verdwijnen

Rik Nizet 7 januari 2014

De supermarktformules Bas van der Heijden en Digros gaan de komende maanden verder onder het label Dirk. Dat heeft moederbedrijf Detailresult Groep dinsdag bekendgemaakt.

De samenvoeging levert volgens het bedrijf efficiëncyvoordelen op en schept meer duidelijkheid voor klanten, mede door de grotere naamsbekendheid van Dirk. "Door de overgang van één formule met drie namen naar één formule met één merknaam kunnen we een nog grotere vuist maken op diverse vlakken'', zegt René van Klooster, directeur bij Detailresult Groep.

NaamswijzigingenAls de naamswijzigingen zijn doorgevoerd bestaat de Dirk-formule uit 100 vestigingen. Bas en Digros hebben respectievelijk 32 en 17 vestigingen in Nederland. Voor de klanten van Bas en Digros verandert er volgens de supermarktketen behalve de naam niets.

De Detailresult Groep, ook eigenaar van supermarktbedrijf DekaMarkt, heeft in totaal 186 winkels in Nederland.