Nieuws Actueel

Bavaria blaast WK-stunt af

Martijn Vervest 17 juni 2014

Bierbrouwer Bavaria heeft op het laatste moment afgezien van een WK-campagne met de verbasterde naam 'Bavario'. Daarmee is een conflict met de internationale voetbalbond (FIFA) voorkomen, meldt het AD.Lees ook:Wat je moet weten over het WK voetbalWK op kantoor? Even aftikken!25 euro voor een biertje

Special WK 2014 WK 2014 SpeelschemaDoor met de naam Rio te spelen, zou Bavaria zich afficheren met het WK zonder zelf officieel sponsor te zijn. De voorbereiding van de campagne zou de Brabantse brouwer volgens marketeers al enkele tonnen hebben gekost. Kratjes met de tekst 'Bavario' stonden al klaar.

Bavaria bevestigd dat het van plan was de term 'Bavario' te gebruiken en dat er contact is geweest met de FIFA. De brouwer zou dit hebben gedaan om nieuwe problemen te voorkomen na de rel rond de Bavaria Babes op het vorige WK. ,,Wat we hebben besproken, houden we voor ons. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een andere campagne, die beter past", aldus een woordvoerder. In die nieuwe campagne staat het jurkje 'HolánDress' centraal.