Nieuws Actueel

Bezette parkeerplaats grootste ergernis

Rik Nizet 12 februari 2015

Uitpuilende parkeerterreinen met nergens een vrije plaats zijn de grootste irritatie van bezoekers aan bedrijven. Ook storen zij zich aan betaald parkeren voor een bedrijfsbezoek, zo blijkt uit onderzoek van Welkom! naar gastvrijheid van Nederlandse organisaties.

Mannen ergeren zich het meest aan een drukke parkeerplaats bij een bedrijfsbezoek (33 procent), vrouwen vooral aan betaald parkeren (33 procent). Daarnaast hebben vrouwen in vergelijking met mannen een grotere hekel aan onveilige parkeerplaatsen. "De waardering voor je bedrijf begint al voor de deur, zodra de bezoeker het terrein betreedt. Zorg daarom voor voldoende parkeerplaatsen voor bezoekers, het liefst zo dicht mogelijk bij de ingang. En bied gasten als het even kan een uitrijkaart aan, zodat zij niet hoeven te betalen. Dat straalt af op je organisatie en vergroot de kans op zakelijk succes", adviseert Ursula Buiteman van Welkom!

Uiterlijk receptionisteMeer dan de helft van de Nederlanders vindt het uiterlijk van een receptioniste of receptionist belangrijk. Mannen (59 procent) hechten hier meer waarde aan dan vrouwen (53 procent). Van de mannen zegt 10 procent dat zij graag ontvangen worden door een knappe receptioniste, tegenover 5 procent van de vrouwen. "Natuurlijk moet een receptionist er verzorgd uit zien, maar evenzo belangrijk is hoe bezoekers worden ontvangen en aangesproken. Beide aspecten bepalen de bezoekbeleving van je bedrijf", legt Buiteman uit.

OnderzoekHet onderzoek is uitgevoerd onder 1.000 werkende Nederlanders. De resultaten worden gebruikt om zicht op de markt te houden en in de advisering richting klanten van Welkom! Het onderzoek werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Multiscope.