Nieuws Actueel

Bijenkorf stopt met Drie Dwaze Dagen

Rik Nizet 18 september 2015

Drie dwaze dagen bijenkorf groot

De Bijenkorf stopt met de Drie Dwaze Dagen. Volgende maand is de laatste editie van de stuntdagen van de warenhuisketen. De Drie Dwaze Dagen passen volgens topman Giovanni Colauto niet meer in het nieuwe concept van de keten, die zich meer wil richten op het hoogste luxueuze segment. In dat concept passen volgens Colauto geen "prijsgedreven promoties”.

Dwaze DagenDe Dwaze Dagen waren sinds 1984 een begrip: drie dagen lang kan het publiek ongegeneerd in bakken met koopjes graaien. Dit jaar worden ze nog wel gehouden, maar dat is voor het laatst. Wanneer precies houdt de Bijenkorf nog even geheim, maar ze zijn altijd in het najaar.

Premium Experience StrategieVolgens een woordvoerster, die berichtgeving van deze strekking in De Telegraaf bevestigt, passen de Drie Dwaze Dagen niet meer bij de zogenoemde Premium Experience Strategie van de Bijenkorf. Binnen die strategie wordt ingezet op topmerken, topwinkelbeleving en topservice. Het bedrijf bouwt daarom haar prijspromoties af. Mede om die reden schafte het warenhuis ook de 'Maffe Marathon' al af.