Nieuws Actueel

Bloemist uit Enschede biedt excuses aan voor 'slechte grap'

Van onze redactie 25 januari 2015

Tiehuis was met zijn zoontjes Brayden (6) en Dylan (5) boodschappen aan het doen.

Rozen Dylan had 5 euro gekregen voor het behalen van zijn zwemdiploma en wilde daarmee wel een bosje rozen voor zijn moeder kopen. Brayden kreeg 10 euro mee van zijn vader om ook een bosje van 2,99 euro te kunnen halen.

Wisselgeld ,,Ik zei tegen de jongens dat ze goed op moesten letten dat ze geld terug moesten krijgen.’’ Maar de jongste kwam retour zonder wisselgeld. Tiehuis liep naar binnen om dit aan te kaarten bij de medewerker en hoorde hem op hetzelfde moment tegen zijn oudste zoontje zeggen: ‘Het is goed zo, waarna het tientje ‘van Brayden in zijn geheel in de kassa verdween.

4000 keer gedeeld Tiehuis wilde zijn beklag doen bij eigenaar Bert Sinnema, maar kreeg geen gehoor. ,,Ik was zo boos dat ik in een opwelling een bericht op Facebook heb gezet. Dat is binnen de kortste keren 4000 keer gedeeld. Dat heb ik nooit voorzien. Daardoor kreeg het een lading die het eigenlijk niet had.’’

Slechte grap Bloemenhandelaar Bert Sinnema zat flink met de kwestie in de maag. ,,Het is heel vervelend wat hier is gebeurd. De medewerker heeft me bezworen dat het een spelletje van hem was. Dat doet hij wel vaker met kinderen om te kijken of ze door hebben dat ze nog geld terug moeten hebben. Maar het is een heel slechte grap, die helemaal uit de hand is gelopen.’’

Bloemetje Toen Sinnema lucht kreeg van de alsmaar toenemende commotie, nam hij contact op met Tiehuis om de zaak uit te praten. Zondagmiddag ging hij bij de boze vader op bezoek en werd de vrede getekend. Tiehuis zette een bericht op zijn Facebook dat de excuses zijn aanvaard. En Sinnema had iets meegenomen voor de schrik. ,,Ja, haha, inderdaad, een bloemetje.’’