Nieuws Actueel

Bolletje kan er niet omheen: witte kruidnoten na actie

Van onze redactie 10 september 2015

Image 5228724

De Facebookactie van de Zwolse Gerrieke Klooster en Eunice Uhlenbeek uit Amsterdam is een doorslaand succes. In nauwelijks een week tijd werd de pagina ruim 284.000 keer geliket. En Bolletje heeft beloofd dat 200.000 likes voldoende is om de witte chocoladekruidnoten in productie te nemen. ,,Als de consument er zo expliciet om vraagt, zijn wij niet zo arrogant dat te negeren", aldus productmanager Sandor van Mil. Echter een nieuw product op de markt brengen gaat niet over een nacht ijs. ,,Dat is niet in een paar dagen geregeld'', legt een woordvoerder uit aan RTV Oost. ,,Maar er zijn nog altijd voornemens het te gaan doen. We zijn er intern hard mee bezig. Volgende week hebben we duidelijk of het al dan niet gaat lukken", aldus de zegsman.Gerrieke Klooster is hoe dan ook tevreden met wat ze tot nu bereikt heeft. ,,Goed nieuws!'', schrijft ze op Facebook.Bolletje verkoopt in en naar aanloop van het sinterklaasseizoen diverse smaken kruidnoten, van caramel en truffel tot chocolade. De Jumbo, Hema en bakker Bart verkopen al zakken met alleen maar witte kruidnoten, maar Bolletje vooralsnog niet. Daar komt dus nu verandering in.