Nieuws Actueel

Brink's opnieuw in gesprek over personeel

Van onze redactie 6 januari 2015

De reorganisatie is het gevolg van het vertrek van Rabobank als belangrijkste klant bij Brink's. De bonden eisen onder meer dat Brink's zo veel mogelijk mensen naar nieuw werk begeleidt. Tot nu toe hebben pogingen om dit te realiseren niet tot resultaat geleid, zegt het bedrijf.

'Ultieme poging' Brink's ziet de uitnodiging als een ,,ultieme poging'' om een deel van de medewerkers alsnog elders onder te brengen. Krijgt Brink's zijn branchegenoten niet aan tafel, dan beraadt het bedrijf zich op juridische stappen om herplaatsing alsnog voor elkaar te krijgen. Volgens Brink's is het in de beveiligingsbranche bij contractwisselingen gebruikelijk, en in de cao Particuliere Beveiliging vastgelegd, dat werknemers van de oude naar de nieuwe contracthouder overgaan.

Door het overnemen van personeel door branchegenoten ontstaat er volgens Brink's ook meer financiële ruimte binnen het sociaal plan voor medewerkers voor wie geen nieuwe banen zijn.

Acties De vakbonden hebben tijdens verschillende acties aangedrongen op betere voorwaarden in het sociaal plan. Zij willen voor 9 januari uitsluitsel. ,,In antwoord op dit ultimatum zijn de vakbonden ingelicht over de uitnodiging van Brink's aan de hiervoor genoemde bedrijven om in gesprek te komen'', aldus de geldtransporteur.