Nieuws Actueel

Bromscooter Ape op markt vanuit Harberinkhoek

Van onze redactie 30 maart 2015

Tuktuk

De drie wielen en de uitstraling zijn hetzelfde, maar Piaggio bouwt ook bedrijfsauto’s.

ReclameDe Ape figureert ook in menige reclamecommercial - onder andere in die van Centraal Beheer met swingende rasta aan het stuur. En ze worden regelmatig als promotiebord op wielen gebruikt want een Ape geldt als bromfiets. Dat heeft als voordeel dat ‘ie op de stoep mag worden geparkeerd en dat over de aanwezige reclame-uitingen geen gemeentelijke reclamebelasting hoeft te worden betaald.

Lage drempel voor dealerschap Voor Hugo Olde Olthof (44) uit Harbrinkhoek - eigenaar van de gelijknamige groothandel in autoruiten - voldoende reden om het dealerschap voor de Ape bromscooter voor Noord- en Oost- Nederland te verwerven. „Piaggio had al drie dealers in Nederland, maar die zitten in de Randstad en het zuiden van het land”, zegt Hugo Olde Olthof.

Vakantie„Ik ga al jaren op vakantie naar Italië en zie ze daar veel rijden. Afgelopen najaar heb ik contact gehad met de importeur. Voordeel is, dat er niet zulke enorme eisen worden gesteld; we hoeven er niet speciaal een showroom voor te laten bouwen waarvan ook de inrichting is voorgeschreven. Dat maakt de drempel voor een dealerschap wat lager.” Instapmodel vanaf 3.975 euro De Ape wordt door dezelfde fabrikant gemaakt als de Vespa-scooters.

ApeDe firma Piaggio, die ooit vliegtuigen bouwde, bracht de eerste Ape in 1948 op de markt. De kleine afmetingen, lage aanschafprijs en de tweetaktmotor maakten de Ape tot geliefd vervoermiddel voor de kleine Italiaanse ondernemingen. Het instapmodel - een pick-up voorzien van een 50cc motor - kost nu 3.975 euro. Populaire modellen zijn verder de Ape Classic met 400 cc dieselmotor (5.400 euro) en de Calessino, een cabriolet met benzinemotor (5.100 euro).Lees ook: bladerbare bijlage deOndernemerFoto: Hugo Olde Olthof met Ape | Frans Nikkels