Nieuws Actueel

Businessclub van Metropool biedt muzikanten zakelijke begeleiding aan

Van onze redactie 3 maart 2015

Metropool Lenneke Lingmont

De Metropool Ambassadors Club (MAC) is in 2013 opgericht en heeft inmiddels 30 leden. „We willen uitdragen wat voor een mooie concertaccommodatie dit is”, aldus Ludan Schmid, voorzitter van de club. Leden hebben verschillende privileges, zoals eerder naar binnen bij een concert, de beste plaatsen, een eigen entree, gratis parkeren en achteraf betalen. Er worden ook eigen activiteiten op touw gezet en daar wil het bestuur nu iets aan toevoegen: ‘Metropodium.’Een band of een singer-songwriter die als beste uit de bus komt van een competitie, kan gedurende een jaar een beroep doen op de ervaring en kennis van de leden van de businessclub en krijgt hulp bij het regelen van optredens. „We hebben bijvoorbeeld een marketingbedrijfje, een IT’er en een accountant in ons ledenbestand.”

NaamsbekendheidDat bandje of artiest hoeft niet per se uit Hengelo te komen, maar moet bij voorkeur wel een link hebben met Metropool. Want dan snijdt het mes aan twee kanten: dat is ook goed voor de naamsbekendheid van het Hengelose poppodium.

Wie het gaat worden, wordt op zaterdag 11 april bepaald, wanneer een selectie van de kandidaten het podium van Metropool beklimt. Er staat al een vijftal bands op de lijst, en de inschrijftermijn loopt tot zondag 8 maart.Golden EarringDe MAC steekt de helft van de ledenbijdragen in het nieuwe project. Maar voor de winnaar is de tweede beloning wellicht net zo aantrekkelijk: een optreden in het voorprogramma van Golden Earring, op vrijdag 8 mei in het openluchttheater in Hertme, tijdens Metropool Open Air.

Foto: Lenneke Lingmont