Nieuws Actueel

C1000 Kuipers in Oldenzaal kiest voor Jumbo

Van onze redactie 8 april 2015

C1000 Bjorn Kuipers Emiel Muijderman

„Dit was een keuze voor het leven. En we zijn ervan overtuigd dat we de allerbeste keuze hebben gemaakt”, zegt Kuipers. Het had maar weinig gescheeld of de C1000 was ingeruild voor Albert Heijn. „We zaten in het mandje van AH. Dat wilde graag zaken doen en we hebben ook twee jaar lang onderhandeld. Maar ik geloof niet in vier AH-winkels in Oldenzaal. Er is ook gepraat met de Plus en Emté, maar uiteindelijk is het toch Jumbo geworden.”

'Klant centraal'

Aan Kuipers’ keuze voor Jumbo liggen meerdere redenen ten grondslag. De lay-out (indeling) van de Jumbo-winkels, de ‘allerlaagste prijsgarantie’ en de enorme uitbreiding van het assortiment maakten het verschil. „Je zoekt een formule die het beste bij je past en waarbij de klant centraal staat. We waren met onze C1000 al prijs-agressief. Jumbo heeft de allerlaagste prijsgarantie. Ze zeggen niet alleen dat ze de goedkoopste zijn, ze zijn het ook nog eens. Bovendien heeft Jumbo de beste service en het grootste assortiment.”

Kan de klant nu nog kiezen uit 17.000 artikelen, vanaf half juni is het aanbod uitgebreid tot 32.000 artikelen.

Foto: C1000 Kuipers van Björn Kuipers gaat vanaf juni verder onder de vlag van Jumbo. (Emiel Muijderman)