Nieuws Actueel

Creative Press Challenge: Merken moeten mensen in het hart raken en fans creëren

Rik Nizet 15 september 2015

De Persgroep heeft dinsdag de jury en shortlist bekend gemaakt van de Creative Press Challenge, een jaarlijkse wedstrijd om de aandacht te vestigen op de essentie van reclame. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar Fight cancer, te vangen in één pagina.

De juryledenCarlo Cavallone (Executive Creative Director, 72andSunny Amsterdam), Darre van Dijk (Chief Creative Officer, Ogilvy & Mather) en Corinne Genestay (onafhankelijk creatief strateeg) vormen het creatieve hart van de jury. Daarnaast maken Limore Noach (Directeur Fight cancer) en Philippe Remarque (Hoofdredacteur de Volkskrant) deel uit van de jury. Fans creëren"Merken moeten mensen in het hart raken en fans creëren. Het werkt net als muziek: als het je raakt, zing je mee of bezorgt het je een traan. Print is de moeilijkste, maar ook nog steeds één van de mooiste media. Insight en vorm komen op de puurste manier samen op één vel papier", licht jurylid Darre van Dijk toe.Top 3De voltallige jury zal de top 3 beste ideeën selecteren, die door de Persgroep worden geproduceerd. Vervolgens kiest het creatieve hart van de jury de uiteindelijke winnaar. De winnende advertentie wordt geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met het winnende bureau, en wordt ingezonden naar Cannes.

Creative Press ChallengeDe Creative Press Challenge is een invitation only competitie, om zo de kwaliteit van de inzendingen te waarborgen. De wedstrijd vindt voor de derde keer plaats. Aan de eerste twee edities deden jaarlijks ruim 100 creatieven mee.Bekijk de shortlist van reclamebureaus die uitgenodigd worden om deel te nemen. Creative Directors van de top van de Nederlandse reclamewereld ontvangen deze week een uitnodiging met deelnamecodes om hun beste talent onder de 30 jaar te selecteren voor deelname.

WildcardsEr worden 10 wildcards weggegeven aan teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren met een briljante mail naar info@creativepresschallenge.nl.