Nieuws Actueel

De gepersonaliseerde menukaart

Rik Nizet 1 oktober 2015

Shabu shabu 335

Sushiketen Shabu Shabu lanceert in haar vernieuwde app een gepersonaliseerde menukaart. kun je als gast aangeven of je allergieën hebt of bijvoorbeeld koolhydraatarm of glutenvrij wilt eten. De app stelt vervolgens door middel van smaakfilters een gepersonaliseerde menukaart voor je samen zodat je zeker weet dat de gerechten aansluiten bij jouw (dieet-)wensen. Ook geeft de app informatie over de wijn die besteld kan worden.

Shabu Shabu werkt al sinds 2013 met tablets in haar restaurants en was destijds de eerste grote keten in Nederland die de stap durfde te zetten naar het digitale bestelsysteem. In alle 14 vestigingen van Shabu Shabu worden tegenwoordig de bestellingen opgenomen via tablets die op de tafels liggen. Met meer dan 100 gerechten is het bekijken en bestellen van gerechten erg makkelijk via de tablet. Gasten kunnen bestellen op het moment dat het hun uitkomt en hoeven bovendien niet bang te zijn dat hun bestelling niet goed wordt opgenomen. De klantbeleving is na invoering van de tablets dan ook enorm verbeterd.

KlantbelevingDe nieuwste versie van de bestelapp sluit aan bij Shabu Shabu's voornemen om door middel van innovatie de klantbeleving steeds verder te verbeteren. In de nieuwste versie van de app geef je als bezoeker eenvoudig aan of je allergisch bent voor bepaalde ingrediënten of bijvoorbeeld koolhydraatarm of glutenvrij wilt eten. De app genereert vervolgens een gepersonaliseerde menukaart, volledig afgestemd op jouw wensen. De vernieuwde app biedt ook aanvullende informatie over de wijnen op de kaart zoals de afkomst, het alcoholpercentage en de rijping.

Live beoordelenIn de volgende versie van de app wordt het mogelijk om gerechten live te beoordelen met een ratingsysteem. Door de bestelapp verder te ontwikkelen probeert Shabu Shabu steeds beter in te spelen op de persoonlijke behoeftes van haar gasten.