Nieuws Actueel

De status van bezit

Martijn Vervest 26 september 2014

Volgens René Boender gaan we van een bezit- naar een gebruiksmaatschappij. Bezit wordt minder belangrijk en generatie Z wil werken; het liefste hebben ze drie banen te gelijk, dat geeft status. Wat misschien nog wel meer status geeft is een plek in de blog top-5. 1. René Boender – Doorbreek de passieloze cyclus Alles gaat steeds sneller voorbij, dus dromen mensen weg naar de voltooid verleden tijd, om iedere dag meer houdbaarheid mee te geven. Heimwee marketing, zo luidt de roepnaam die reclamegoeroe Eugène Roorda voor deze gevoelens heeft verzonnen. 2. Richard de Vries – Verkopen begint bij nee Het verkopen vergt veel van verkopers. Het vereist een ijzeren discipline en een uitstekend uithoudingsvermogen. Discipline om dag in en dag uit op een positieve manier om te gaan met een veel gehoord woord. Nee. Nee die je in allerlei varianten hoort. 3. Fiona Vloet – Weekje werken, maar dan anders Vorige week zag ik weer een documentaire over de kledingfabrieken in Bangladesh. Dit zette me aan het denken. Stel je eens voor: op een mooie herfstdag roept de directeur het personeel bijeen om te vertellen dat de groei dit jaar tegenvalt. 4. Madelon Dik – Het méér méér méér-dillema Altijd maar meer willen. Ik geef het toe, ik ben daar schuldig aan. In plaats van dat ik tevreden ben met de resultaten die ik boek, leg ik de lat hoger en wil ik meer. Waarom? Vanochtend zag ik zo duidelijk mijn patroon: diep van binnen zegt een stem: je bent pas wat waard als je succes hebt.5. Ad van Beek - Zonder aandacht gaan we doodIedereen wil méér aandacht, maar we hebben geen tijd meer om méér aandacht te geven! Iedereen wil leren, maar we hebben geen tijd meer om méér kennis te geven.