Aangeboden door KPN Zakelijk

Branded Content Digitalisering

The Digital Dutch 2021: samen versnellen in the digital age

Op 22 april is het (weer) zover: The Digital Dutch 2021. Tijdens een spectaculaire show vanuit een enorme studio in de Jaarbeurs Utrecht, trakteert KPN ondernemend Nederland op een uniek kijkje achter de schermen. Vanuit het hele land delen ondernemers hun successen, maar ook valkuilen, op weg naar digitale transformatie in een woelige tijd. Mis dit niet en reserveer hier jouw plek voor het online event!

Van onze redactie 8 april 2021

KPN branded Jim Marieke

Wat leerden we van het afgelopen coronajaar en de plotselinge digitale versnelling? Van de pressure cooker, waarin we ontdekten dat als het anders móet, het ook anders kán? Wat doen we eigenlijk met die nieuwe kennis? En hoe maken we onze organisaties toekomstbestendig, als we niet weten wat die toekomst brengt? In één uur tijd neemt KPN ondernemend Nederland mee in de ontwikkelingen van ‘the digital age’. Waarom? ,,Omdat KPN ervan overtuigd is dat wij ondernemers verder komen als we het samen doen'', zegt Elizabeth Rozendaal, VP Customer Interaction van KPN Zakelijk.

Digitale kansen en inspiratie

„Wij doen graag iets speciaals voor onze klanten, ook in tijden van corona. Dankzij hét netwerk van Nederland, kunnen wij ondernemers een uniek kijkje achter de schermen bieden: hoe vliegen andere ondernemers (digitale) uitdagingen aan? Aan de hand van ‘best practices’ zetten wij in op de ontwikkelingen van vandaag én de toekomst. We laten zien wat verschillende sectoren van elkaar kunnen leren. Kortom, het wordt een spectaculaire show vol digitale kansen en inspiratie.”

“The Digital Dutch 2021 inspireert mij met een nieuwe bril op naar producten te kijken”

Jim Stolze, tech-ondernemer en AI-specialist

Een reis door Nederland

De presentatie van het online event is in handen van tech-ondernemer en artificial intelligence-specialist Jim Stolze. Samen met Marieke Snoep, Chief Business Market en lid RvB van KPN, neemt hij ondernemend Nederland vanuit The Digital Dutch-controlroom in de Jaarbeurs mee langs de meest verrassende plekken in hét netwerk van Nederland. „Vanuit de Jaarbeurs schakelen we voortdurend over naar locaties in heel het land. Met een drone vliegen we van Noord- tot Zuid-Nederland. Niet naar digital born organisaties, maar naar ondernemers zoals jij en ik.”

Als voorbeeld noemt Stolze Niels Willems van Brekr. „Deze ondernemer smelt historie en toekomst samen. Vanuit de achterhoek tovert hij een oud Hollands product, de brommer, om tot een slim elektrisch voertuig. Herkenbaar en toch helemaal nieuw. Met een ruig randje, lekker rijdend en slim omdat hij alle technieken van nu gebruikt. Dit verhaal inspireert mij als ondernemer met een nieuwe bril op naar producten te kijken. En dat is nog maar één voorbeeld van de vele ondernemers die tijdens The Digital Dutch 2021 spreken.”

Mis dit niet en reserveer hier jouw plek voor het online event!

“Op een geheime locatie kijk je mee met gespecialiseerde cybercrime-teams van De Nationale Politie”

Data als ontbijt

Zo vliegt de drone bijvoorbeeld ook naar Zaandam. Hier trakteert Gerhard van der Bijl, Senior VP Tech van Albert Heijn, ondernemend Nederland op een kijkje in de keuken van AH, waar men tegenwoordig ‘data als ontbijt’ serveert. Nog meer datakennis komt van Carlo van de Weijer, mobiliteitsexpert en directeur van het Eindhoven Artificial Intelligence Systems Institute (EAISI). En ook interessant: op een geheime locatie kijk je mee met gespecialiseerde cybercrime-teams van de Politie Amsterdam.

Natuurlijk biedt KPN ook een kijkje in eigen keuken. Babak Fouladi, Chief Technology & Digital Officer, vertelt over de visie om van ons land het best verbonden land ter wereld te maken. Hij geeft inzicht in de technologische ontwikkelagenda van KPN en laat zien wat alle vernieuwingen concreet betekenen voor onze gezamenlijke toekomst. Of dit alles is? Nee, volgens Stolze is dit slechts het topje van de ijsberg.

Oscaruitreiking of webinar?

De kracht van dit event schuilt volgens Stolze in de hoge kwaliteit van de productie. „Het niveau van dit online evenement ligt bizar hoog. Na een uur denk je: 'wauw, heb ik nu naar een webinar of een Oscaruitreiking gekeken?'. Die ambitie, van volwaardig event in coronatijd vind ik ontzettend inspirerend. Ik vind het prachtig dat KPN dit nog steeds voor zijn klanten doet.”

Mis het niet!

Nog meer leren? Dat kan. The Digital Dutch 2021 bestaat uit drie delen. Volgens Rozendaal volgt er na de online show een meer aan inhoudelijke opvolging. „Het online event biedt inspiratie: ondernemers worden aan het denken gezet. Een maand erna volgt een reeks webinars met daarin meer inhoudelijke toepassingen. Die maken het concreet voor de praktijk van de ondernemer. En je kunt natuurlijk altijd terecht op ons zakelijk blog.”

Mis het niet en reserveer hier jouw plek voor het online event!