Nieuws Actueel

Directeur van Brus Administratie: ‘Je moet altijd een droom en een doel hebben’

Van onze redactie 19 augustus 2015

ZM Brus NIEW 2

Rob had een onbezorgde jeugd, groeide op in het stadje Borculo met volop buiten spelen en het bouwen van vlotten en varen op de Berkel. Met zijn familie ging hij op vakantie met de vouwwagen, vooral naar Zwitserland, naar de bergen. Dat is heel herkenbaar voor velen van ons en dat heeft zeker impact op je latere leven. “Wij zoeken nog steeds de rust op als we op vakantie gaan,” vertelt hij. “Voor ons geen Centerparcs, wij doen onze eigen entertaining. We kiezen voor de vrije natuur, liever geen camping. We willen vooral geen agenda, dat is heel belangrijk.”

Eén klant“Mijn vader was financieel directeur van een aannemersbedrijf. Toen hij ziek werd, ben ik daar in dienst gekomen en heb ik een deel van zijn werkzaamheden overgenomen. Kort daarna overleed hij. Ik heb dat werk een aantal jaren gedaan, maar ik wilde altijd al voor mezelf beginnen. In 1999 ben ik in Enschede begonnen met een kantoor voor administratieve dienstverlening. Dat was best een uitdaging, ik had maar één klant. Ik ben begonnen met kantoor aan huis. Dat is het begin geweest van Brus Administratie zoals het er nu staat. We zijn gegroeid van een eenmansbedrijfje naar een volwaardig kantoor met een brede dienstverlening voor het Midden- en Kleinbedrijf. Inmiddels zitten we aan de haven, op een prima plek die goed bereikbaar is.”

Samenwerken “In 2004 kwam ik mijn vrouw Brigitte tegen. Zij woonde in Harderwijk, waar ze werkte als accountmanager in de cosmeticabranche.” “Ik wilde hier wel komen wonen, maar ook samen met Rob het kantoor laten groeien,” zegt Brigitte, die aangeschoven is. “Een jaar later zijn we in Roombeek samen gaan wonen. Inmiddels zijn we bijna tien jaar getrouwd en twee kinderen verder. Tegenwoordig wonen we aan de rand van Enschede.” Het gezin telt behalve hun twee jongens nog een dochter van twintig, die Brigitte meebracht uit een eerdere relatie. “Wij kunnen zowel zakelijk als privé heel goed samenwerken,” zegt Rob, “ook omdat we elk ons eigen vakgebied hebben. We stoppen veel tijd in de zaak, maar we kunnen onze eigen keuzes maken, die vrijheid hebben we als ondernemers.”

Rust“Eerder was ik ook in het weekend en ’s avonds aan het werk, maar tegenwoordig neem ik echt tijd voor mijn gezin. Als we thuis zijn, zijn we thuis. Deze week nog waren we in de Efteling, want de kinderen hadden een dagje vrij. Ook knijpen we er af en toe met z’n tweeën een weekendje tussenuit. Zo gaan we al tien jaar samen een weekend naar kasteel Elsloo in Limburg. Bourgondisch genieten, wandelen en even tot rust komen. In onze vrije tijd klooien we in de tuin en doe ik aan hardlopen.

Real MadridDe kinderen zijn onze absolute passie. Koen van acht is een echte voetballer, nu nog een F4-tje, maar later gaat hij bij Real Madrid voetballen. En Maurits van negen treedt op in musicals, hij is een heel creatief kind. Daar wil je uiteraard bij zijn. Verder moet je een droom en een doel hebben. Of je het haalt is niet belangrijk, er moet altijd iets zijn om naar toe te leven.”

Persoonlijk “Onze klantenkring is heel divers, van zzp-ers tot middelgrote en grote bedrijven. We kennen al onze klanten persoonlijk. Dat maakt voor het verwerken van de cijfers niet zoveel uit, maar wel voor het adviseren. Wij stellen het belang van de ondernemer zelf voorop. Vanuit dat perspectief en met behulp van de juiste cijfers kunnen we op maat adviseren. Ondernemers hebben vaak een klankbord nodig; die moet je soms een duwtje in de rug geven of juist afremmen. De ondernemer is degene die de kar trekt, dat wordt niet altijd even scherp gezien. Onze dienstverlening valt ruwweg in drie stromen te verdelen: het traditionele administratiekantoor (jaarrekeningen, fiscale aangiften en dergelijke), advisering/financial control en loonadministratie. De loonadministratie ontwikkelen we onder een eigen handelsnaam, Beterlonen.NL. We hebben ons aangesloten bij de NOAB, een keurmerk voor administratie- en belastingconsulenten. We werken met een solide club medewerkers, op wie we op kunnen bouwen. We moeten wel bijblijven, er verandert voordurend van alles op fiscaal gebied. Een groot deel mijn tijd besteed ik aan het bijhouden van kennis en nieuwe ontwikkelingen binnen ons vakgebied.”

Meer lezen? In Twentse Zakenmannen vind je 43 verhalen van ondernemers uit de regio. Op de site komen verhalen uit het magazine voorbij. Wie liever een gedrukt exemplaar leest, kan het magazine voor 6,95 euro bestellen door een mailtje te sturen naar info@oostdeondernemer.nl

Foto: Twentse Zakenmannen