Nieuws Actueel

Dit is het meest onmisbare merk van Nederland

Rik Nizet 13 november 2014

De HEMA is donderdag door het Nederlandse publiek uitgeroepen tot ‘Meest Onmisbare Merk van Nederland’. Het is voor de zevende keer op rij dat de winkelketen deze titel in de wacht sleept. De titel wordt elk jaar uitgereikt door het European Institute for Brand Management (EURIB).

Driekwart van de Nederlanders zegt niet zonder de HEMA te kunnen. Uit onderzoek blijkt dat het bedrijf wordt gezien als het meest onmisbare merk door zowel mannen (66 procent) als vrouwen (82 procent). De Nederlandse consument ervaart de winkelketen ook als 'cultuuricoon'. Vooral de rookworst wordt door consumenten als onmisbaar gezien.

MegarookworstOm de titel te vieren heeft de HEMA als ludieke actie de vorm van een megarookworst van 5 hectare in een biologische akker bij Schiphol zichtbaar gemaakt. Vertrekkend en aankomend vliegverkeer kan dit vanaf grote hoogte zien.