Nieuws Actueel

E-mail niet te weerstaan

Lotte Grimberg 28 oktober 2014

Voor veel Nederlanders begint het ochtendritueel met het openen van hun e-mail, 72 % ontvangt het liefst reclame per e-mail en uitschrijven biedt geen garantie. Deze feiten zijn een greep uit de uitslagen van het Nationaal E-mail Onderzoek 2014.

KaartHet Nationaal E-mail Onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd om het e-mail en social media-gebruik van Nederland in kaart te brengen om marketeers te helpen betere beslissingen te nemen. Dit jaar is het onderzoek voor de overzichtelijkheid opgedeeld in negen rubrieken. Onder andere devices, inbox, leesmomenten, koopgedrag, uitschrijven en spam komen aan bod in het onderzoek.

BlinkerIn totaal zijn aan 1902 respondenten van 14 tot en met 65-plus 35 vragen voorgelegd. Bureau voor e-mail marketing Blinker heeft dit jaar voor de tweede keer het onderzoek uitgevoerd.

TijdTe weinig tijd om het gehele onderzoek te lezen. Geen probleem! Hier een overzicht van de meest belangrijke conclusies.

1. Nederland ontvangt gemiddeld 94 e-mails per week

2. Tijdens vakanties checken we onze privémail minimaal iedere week

3. Het vertrouwen in e-mail is bijzonder groot, maar liefst 68% heeft het meeste vertrouwen in e-mail van de online kanalen.