Nieuws Actueel

Een warme douche

Martijn Vervest 15 augustus 2014

Een warme douche voor Gertjan Kleinpaste, die het best gelezen blog van de afgelopen twee weken schreef, over callcentermedewerkers van grote bedrijven en de irritaties die het logische gevolg zijn van hun klantonvriendelijke gedrag. De vijf best gelezen blogs van de afgelopen twee weken: 1. Gertjan Kleinpaste - Koude douche voor broodbellers Niets kan mij zo boos maken als het gedrag van medewerkers van een callcenter. Helaas hebben alle grote bedrijven in Nederland bedacht dat zij hun klanten graag afschepen met de meest klantonvriendelijke bejegening die er bestaat. 2. Richard de Vries - Doe gezond, neem een hond! Bij ondernemen horen tegenslagen en dan is het zaak te blijven bewegen. Wellicht achter de bühne eerst de nodige krachttermen uiten en dan vliegensvlug de koers opnieuw uitzetten. Wat daarbij helpt is het gezelschap van een hond. 3. Jan de Roos - De beller is sneller Zojuist heb ik een beleggingsrekening geopend om te kijken of ik wat van mijn spaargeld aan het werk kan zetten, want de rente op mijn spaarrekening verdampt als sneeuw voor de zon, actie dus. Direct ook voor mijn kinderen een rekening geopend, met een beetje mazzel hebben ze een zakcentje als ze 18 zijn. 4. Madelon Dik - Hard werken is niet moeilijk Vraag je aan ondernemers wat is het doel van je bedrijf, krijg je het antwoord: geld verdienen! Niet erg inspirerend. Dat is voor mij net zoiets als: wat is je doel van leven? Ademen. Duuuh. Dat is toch logisch. Zowel geld als adem zijn geen doel, dat zijn middelen.5. Gertjan Kleinpaste - Een bank telt alleen maar geld Op dit moment zitten mijn echtgenote en ik 'in between houses'. Dat is weer eens iets anders dan 'in between jobs' of speurend naar een opdracht. Ons appartement in Breda werd ons, mede door de forse bijkomende maandelijkse lasten, te duur.