Nieuws Actueel

Enschede Marathon sluit overeenkomst met wijninkoper Berghorst & Bos

ENSCHEDE - De Enschede Marathon is nu ook een wijnclub. Om bij sponsorevenementen het glas te heffen en via verkoop aan relaties extra inkomsten te krijgen heeft de oudste marathon van Nederland een overeenkomst gesloten met wijninkoper Berghorst & Bos.

Van onze redactie 12 november 2015

Enschede Marathon Sabine Boshuis Dolf Ruesink

Op een relatiebijeenkomst bij De Wilmersberg zijn woensdagavond de eerste flessen wit, rood en rosé ontkurkt.

DeelnemersRacedirector Sabine Boshuis maakte bekend dat de Enschede Marathon streeft naar een deelnemersaantal van 15.000 in 2020. Dit jaar werd de magische grens van 10.000 lopers overschreden. De organisatie richt zich niet langer op het contracteren van mannelijke toplopers uit Kenia, Oeganda en Ethiopie. 'We willen ons gaan onderscheiden van de andere grote wedstrijden in Nederland', aldus Boshuis. Enschede richt zich meer op snelle vrouwen, de sub-top van de Nederlandse mannen en recreatieve lopers. 'Kunnen wij jouw strikken?' is de nieuwe campagne. Er is een beeldmerk ontwikkeld waarbij het logo van Enschede overeen komt met veter in de hardloopschoen. Zondag 17 april 2016 is de eerstvolgende Enschede Marathon.