Nieuws Actueel

Gekko schiet met app ondernemers te hulp

Van onze redactie 27 januari 2015

Administratie bijhouden is voor veel mensen geen favoriete bezigheid. En als startende ondernemer heb je daar als extra complicerende factor bij dat je er eigenlijk geen tijd voor hebt omdat je bezig bent je bedrijfje in de benen te helpen. De Nederlandse productie ‘Gekko’ reikt de helpende hand. De gratis app maakt het simpel om kosten bij te houden en te factureren. Voor beginners beloven ze ‘blijvend gratis’ te zijn en zonder storende reclame, maar als een bedrijf groeit en meer personeelsleden van de applicaties gebruik zouden moeten maken, dan moet er betaald worden. Bonnetjes Zowel voor iPhone als Android zijn er 2 apps-beschikbaar: ‘Gekko Bonnen” en ‘Gekko Uren’. Doel van de apps is overal en gemakkelijk je administratie bij te houden en online op te slaan. Zo kan er een foto van bonnetjes gemaakt worden, die direct opgeslagen worden. Daarmee wordt een overzicht van kosten gemaakt, dat online te raadplegen is via getgekko.com. Met een andere app is bij te houden welke uren je als zelfstandige gemaakt hebt en bij wie je die in rekening kunt brengen. Een van de initiatiefnemers voor de app heeft een financiële achtergrond en werkte voor bedrijven als Philips en ING. De aanleiding dat zij met de ontwikkeling van deze software begonnen zijn, is de ergernis over het ontbreken van een goed financieel systeem voor freelancers. De gratis apps zijn hier te downloaden voor iPhone en de Android . Dit is de officiële site.