Aangeboden door Univé
Branded Content Actueel
'Geweldige geste Univé'
Een post op LinkedIn: 'Geweldige geste van Univé! Nu er minder verkeer onderweg is, loopt het aantal autoschades evenredig terug en wordt het ook in onze branche lastig om iedereen aan het werk te houden. Daarom is het een prachtig gebaar van Univé dat wij op het herstellen van de auto's die bij Univé verzekerd zijn, geen korting meer hoeven te verlenen.'
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Univé. Meer informatie op unive.nl/coulance
Henk Lammertink postte dit bericht als eigenaar van ASN Autoschade Lammertink Rijssen op LinkedIn nadat de verzekeraar hem op deze manier tegemoet was gekomen. ,,Ik kijk wel vaak op LinkedIn, maar zet er zelf nooit een bericht op", lacht de eigenaar van het bedrijf dat hij 52 jaar geleden opzette. ,,Omdat ik het bijzonder vind wat Univé voor ons doet, besloot ik hier wél iets mee te doen. Het bedrijf neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid."
Zijn bedrijfsleider Wouter Tijhuis vertelt dat het autoschadebedrijf een omzetverlies van 20 procent heeft als gevolg van de coronacrisis. De actie van Univé lost de problemen weliswaar niet in één keer op, het steekt hem wel een hart onder de riem. ,,Na de eerste twee maanden van dit jaar leek het erop dat we een topjaar zouden draaien. Totdat de crisis begon en veel auto's van de weg verdwenen. De boel stortte gelijk in."
,,Er zijn door de crisis in de ondernemerswereld mooie samenwerkingen ontstaan. Er is veel empathie. Dat is bijzonder om te zien en het geeft mij energie om daar namens Univé een steentje aan bij te dragen.” Lees hier meer over de coulance-regelingen van Univé in coronatijd.
Minder zorgen over omzet
,,Ik voel de crisis letterlijk bij ons op de werkvloer. Onder druk presteren wij nu eenmaal het best en die druk is er nu niet. De werkwijze is veranderd en daardoor maak je sneller een foutje. We moeten meer dan ooit de vinger aan de pols houden. Ja, dat is wel even schakelen. Het is daarom fijn dat Univé ervoor zorgt dat we ons over de omzet minder zorgen hoeven te maken. Een derde van de gestuurde schades afkomstig van een verzekeringsmaatschappij is namelijk van hen. De afspraak met Univé loopt tot 31 december. Je moet je voorstellen dat de berger drie keer per week met een beschadigde auto bij ons kwam. Twee keer per dag was geen uitzondering. Nu hebben we 'm al vijf weken niet gezien."
Je kunt gerust stellen dat ASN Autoschade Lammertink Rijssen en Univé een goede band met elkaar hebben. Niet gek, aangezien de twee volgens Lammertink al zo'n twintig jaar bij elkaar over de vloer komen. ,,Vanaf het moment dat Univé schadesturing aanbiedt, doen we al zaken. Een hele toegankelijke verzekeraar. Natuurlijk worstelen we soms met elkaar tijdens tarief- besprekingen, maar dat hoort er gewoon bij. Eigenlijk hoopte ik dat andere verzekeringsmaatschappijen iets vergelijkbaars zouden doen om hun partners in deze tijd tegemoet te komen. Helaas is het aan die kant nog erg stil."
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Univé. Meer informatie op unive.nl/coulance