Nieuws Actueel

Ginverkopers battlen om beste cocktail

Caroline Spilt 29 mei 2015

Loopuyt prijs battle brand cocktail groot

Een signature cocktail maken en presenteren in drievoud binnen dertien minuten. Dat was de uitdaging die zes brand ambassadors - slijters, cocktailmakers en anderen uit de drankenbranche - moesten aangaan tijdens de Sensez Battle of the Brand Ambassadors gedurende de Perfect Serve Barshow in Amsterdam.

De deskundige jury bestond uit Marcel van der Ben (Eigenaar Behind Bars Utrecht), Sanne Huisman (Eigenaar Teds Amsterdam) en Remco Babay (Eigenaar Porem Amsterdam). Er werd beoordeeld op de presentatie van de cocktail, de originaliteit, de smaak, de geur en natuurlijk de looks van de cocktail. David Trampe serveerde tijdens deze battle de beste cocktail en ging met de prijs naar huis.

The Raspberry Beret is de naam van de winnende cocktail, vernoemd naar het succesnummer van Prince. Een mix van Loopuyt Gin, sour rhubarb likeur, Campari, citroensap, suikersiroop, gegarneerd met drie frambozen zorgde ervoor dat de jury unaniem was. David Trampe: “Het is een eer om deze prijs te winnen en fantastisch om zo’n prachtige gin als Loopuyt te mogen vertegenwoordigen. Graag wil ik Jan van Stigt Thans van Loopuyt bedanken voor zijn enthousiasme en inspiratie en de kansen die hij mij heeft gegeven. Er staan nog veel mooie dingen te gebeuren en de award krijgt een ereplaats in onze speakeasy.”

In totaal hadden zes merken het lef om deel te nemen aan deze wedstrijd. De overige vijf deelnemers waren James Cowan (Buffalo Trace), Sebastiaan van Bokkel (Bobby’s Gin), Lennart Deddens (Hooghoudt), Joost Pronk (Disaronno) en Johan Kersten (Sylvius Gin).