Nieuws Actueel

Google achtervolgt klant

Lotte Grimberg 23 oktober 2014

Google introduceert de consumentenbarometer voor 2014. Hiermee probeert de zoekmachine adverteerders, reclamebureaus en journalisten inzicht te bieden in het zoek- en koopgedrag van consumenten in 56 landen.

CampagnesMet de consumentenbarometer is het mogelijk om campagnes af te stemmen op de informatie, die hiervan afkomstig is. Op deze manier is het makkelijk om in te spelen op de consumententrends en zo meer verkeer te genereren.

InzichtOok voor journalisten en ondernemers heeft de tool zijn voordelen. Zo biedt de Barometer inzicht in hoe vaak mensen online gaan, hoeveel mobiele apparaten ze in bezit hebben, hoe zij zich op internet oriënteren en hoe online video's het winkelgedrag beïnvloeden.

DoeleindenRuim 96 procent van de Nederlanders tussen de 24 en 35 jaar is dagelijks online te vinden op hun smarthphone, laptop of tablet. "Mensen gebruiken digitale media tegenwoordig voor allerlei doeleinden. Het is echter niet altijd even eenvoudig om te bepalen welke kanalen en activiteiten de beste resultaten opleveren, zeker niet als je met verschillende markten en producten te maken hebt", aldus Peter Cory, agency sales director bij Google.