Nieuws Actueel

Groei is geen droom, maar een noodzaak

Caroline Spilt 22 oktober 2015

Thuisbezorgd nl

Groeiambassadeur Jitse Groen begon in 2000 zijn website Thuisbezorgd.nl. Na een langzame start is zijn bedrijf geëxplodeerd tot marktleider en is hij met vele websites actief in tien landen. Iedere maand verwerkt het bedrijf 1.7 miljoen bestellingen en groeit met vijftig procent per jaar. Samen met zo’n 500 medewerkers werkt hij aan verdere groei en expansie.

"Mijn eerste taak was het versturen van een bestelling naar een bezorgrestaurant. En dat was de enige strategie die ik op dat moment geformuleerd had", vertelt hij over het begin van zijn onderneming tijdens zijn studententijd in Enschede.

Geen droom"Ik heb geen droom. Ondernemen is het oplossen van problemen. Stapje voor stapje. Dat is wat je doet." Groei is voor Jitse geen droom maar een noodzaak: als je niet groeit, komt er iemand anders die wel de grootste wil zijn, en dan besta je niet lang meer.

Hoe moeilijk kan het zijn?"In 2002 zijn we in België begonnen. Met een puur arrogante Nederlandse gedachte; ach het ligt aan de grens, Antwerpen ligt niet zover van Rotterdam, ze praten Nederlands, hoe moeilijk kan het zijn? Maar geloof mij als je naar Antwerpen gaat bellen gaan er heel veel dingen mis in de communicatie. Belgen zeggen thuisleveren. Ze zeggen helemaal niet thuisbezorgd. Wij heten thuisbezorgd.be. Het is toch wel vervelend als mensen verder niet begrijpen wat dat betekent. We hebben besloten om na zes maanden ter bescherming van onszelf en de complete Belgische bevolking onszelf terug te trekken. Dan kom je terug bij het problemen oplossen. In 2008 hebben we het weer geprobeerd, maar dan met een beter plan."