Nieuws Actueel

H&M adverteert met hoofddoek

Bram de Vrind 29 september 2015

H&M is voor zijn nieuwe campagne in zee gegaan met moslimmodel Mariah Idrissi. Het is voor het eerst dat de op een na grootste kledingketen samenwerkt met een model dat een hoofddoek draagt. "Ze vroegen hoeveel nek ik kon laten zien, ze waren heel respectvol", aldus Idrissi.

"Weten ze wel dat ik een hoofddoek draag?", vroeg het model (23) zich af toen ze gebeld werd door een modellenscout die haar vroeg model te staan voor een nieuwe campagne van H&M. De Londense heeft een Pakistaanse en Marokkaanse achtergrond. "Het voelt altijd alsof vrouwen met een hoofddoek genegeerd worden in de modewereld", zei het model tegen Fusion.

Een foto die is geplaatst door Salon Marrakesh London (@mariahidrissi) op 26 Sep 2015 om 12:38 PDT

Het model was erg enthousiast over de benadering van H&M. De Zweedse kledinggigant zorgde voor een privékleedkamer en beperkt contact met mannen. "Als de cameraman zag dat er iets niet goed zat, vroeg hij een vrouw het recht te trekken, dat was lief."

?? Thank youuu to @haaniiin masha'Allah such talented artist who emailed me this haha love it #hm

Een foto die is geplaatst door Salon Marrakesh London (@mariahidrissi) op 21 Sep 2015 om 3:35 PDT

Idrissi schittert in de campagne 'Close the Loop' samen met een reeks andere modellen: mannen en vrouwen van verschillende leeftijden en etniciteiten. Er komt ook een gehandicapte atleet in de clip voor. "Er zijn geen regels in de mode", verklaarde de modeketen.