Nieuws Actueel

Harder werken helpt niet

Martijn Vervest 22 juli 2014

Dat je succesvoller wordt als je harder werkt, is een veelvoorkomend misverstand. Met hard werken alleen haal je je belangrijkste doelen niet. Managementgoeroe Peter Drucker zei ooit: “Efficiency is het ding goed doen. Effectiviteit is het goede ding doen”. Kortom, je moet ook slim werken en de juiste dingen doen - en laten. 5 tips van Inc.com om slimmer te werken voor meer succes.1) Maak routine van het beste gebruik van je tijdPlan boodschappen, vergaderingen en afspraken zo dat je niet meerdere keren per dag je kantoor in en uit hoeft. Integreer je middagpauze handig in dit schema en je kunt precies zien hoeveel tijd je aan je verschillende taken gaat besteden. 2) Gebruik een to do listHighlight de belangrijkste dingen die je in een maand moet doen en plaats de bijbehorende taken in specifieke weken en dagen op je to do list. Dit is de beste manier om ervoor te zorgen dat je geen belangrijke dingen vergeet en je tijd zo effectief mogelijk gebruikt. 3) Bepaal wat jij echt moet doen en delegeer het andereVoorkom dat je door drukke bezigheden de belangrijkste zaken laat liggen. Zijn al die bezigheden wel nodig en vooral: is het wel nodig dat jij ze uitvoert? Kijk rond in je bedrijf aan wie je de taken kan overlaten en delegeer de taken die je niet per se zelf hoeft te doen. Voor taken waar je binnen je bedrijf niemand voor kan vinden, kun je ook buiten je bedrijf kijken. Op internet zijn talloze bedrijven en bedrijfjes te vinden die graag allerlei taken voor je uitvoeren.4) Huur personeel in dat kan wat jij niet kanHeeft je project schrijfwerk nodig en heb je daar zelf een hekel aan? Huur er iemand voor in! Een ander doet het met plezier en het is het geld waard dat je die last van je schouders hebt. Speel op je sterke punten en huur mensen in voor je zwakke punten. 5) Stel een deadline en beloon jezelf als je die haaltDeadlines stellen is een belangrijke stap in het bereiken van je doelen. Stel je deadline een paar dagen voor je echte deadline, zodat je ruimte houdt voor de laatste werkzaamheden en de losse eindjes. Door jezelf deadlines te stellen en die te halen heb je bij al je projecten steeds een voorsprong in plaats van dat je achter de feiten aan loopt. Lees verder