Nieuws Actueel

Heel Up: nog maar één paar pumps nodig

Martijn Vervest 16 december 2014

"Waar vind je eigenlijk écht unieke schoenen? Op de catwalk komt ieder seizoen het nodige voorbij, maar in de winkels valt het altijd tegen", zegt Dominique Michon, de ontwerpster van een accessoirelijn voor pumps, Heel Up. Met behulp van een crowdfundcampagne wil ze voet aan de grond krijgen in Tokio. "Heel Up gelooft in duurzame mode en gaat de oneindige consumptie van schoenen tegen", zegt Michon. Vanuit dit uitgangspunt ontwierp ze de accessoires voor schoenen. "Ik geloof dat iedere vrouw slechts één paar schoenen nodig heeft." Campagne De kickstartcampagne is dinsdag van start gegaan. Michon wil minimaal 2500 euro ophalen voor het uitbreiden van de collectie en de stap naar het buitenland. "Volgend jaar hoop ik een winkel in Tokio te openen.” Nieuwe collectie "De belangrijkste reden om nu een crowdfundactie op te zetten is de financiering van mijn nieuwe collectie en de productie", legt de jonge ontwerpster uit. "Ik heb al twee producties achter de rug, om het eindproduct te testen. Nu het product getest is en de markt positief heeft gereageerd, is het tijd voor de volgende stap."2500 is het minimumbedrag dat Michon wil ophalen met de campagne, maar stiekem hoopt ze op meer. "Met 10.000 euro zou mijn droom echt uitkomen. Dan kan ik op grote schaal produceren, nieuwe collecties ontwerpen en een winkel openen in het buitenland."