Nieuws Actueel

Heppyfly: Gamen en cashen op het mannentoilet

Rik Nizet 14 januari 2014

Heppyfly, een game voor een mannentoilet in een horecagelegenheid, heeft via het crowdfundingplatform Symbid 50.000 euro opgehaald. Zo'n negentig investeerders hebben gezamenlijk een aandeel van 10 procent verkregen van de onderneming. Investeerders krijgen buiten het rendement van jaarlijks 6 procent, ook een Giftbox met daarin de gouden Heppyfly-munt, die oneindig en overal ter wereld kan worden gebruikt in de Heppyfly toilet-games.

VerkochtDe Heppyflygame is in 2013 zo'n 100 keer verkocht aan horeca-ondernemers in Nederland. In 2014 en 2015 wordt de overstap naar het buitenland gemaakt en bedraagt de groeiprognose 100%. De ‘console’ werkt op basis van de inworp van een euro, waarna de speler over de prestaties met zijn urinestraal feedback krijgt via een scherm. De speler maakt kans op verschillende prijzen. Van de inleg van een euro gaat dertig cent naar Heppyfly, 20 cent naar de horeca-ondernemer en vijftig cent naar de prijzenpot.

Stroef"De campagne ging initieel wat stroef van start", legt Peter Hendriks, founder en CEO van Heppyfly uit. "Nadat ik de eerste investeerders had aangetrokken en de media-machine op gang kwam, merkte ik pas hoeveel interesse er is voor het product. Ook de reacties van mijn afnemers waren erg positief, zowel ten aanzien van het product als de crowdfundingcampagne. Ik ben bijzonder blij dat ik bijna honderd investeerders hebben kunnen binden als investeerders en supporters van dit concept."

LacherigOok Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, is te spreken over dit initiatief. "Er kan natuurlijk lacherig worden gereageerd op een toilet-game voor mannen, maar feit is dat er een gepatenteerde technologie aan ten grondslag ligt. Bovendien is de horecasector op zoek naar innovatieve concepten waardoor ze extra waarde kunnen creëren voor de klant. Dat is exact wat Heppyfly biedt."