Nieuws Actueel

Hip Amerikaans sportmerk opent shop in Rotterdam

Van onze redactie 10 september 2015

Image 5227599

Under Armour steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken. ,,In 2020 willen we in Europa de marktleider in sportkleding zijn,'' zeg Carroll. In de VS streefde het nog geen twintig jaar oude sportmerk vorig jaar de nummer twee, Adidas, voorbij. Het personeelsbestand op het Europese hoofdkantoor van Under Armour in Amsterdam zal binnen een jaar worden uitgebreid van 130 naar zeker 200 mensen, verwacht Carroll. Ook op het distributiecentrum in Venlo groeit de werkgelegenheid. WebshopSinds begin dit jaar heeft het bedrijf een Nederlandse webshop. Binnen twee jaar moet het merk in alle grote Nederlandse steden bij winkels te koop zijn. Te beginnen bij vestigingen van De Bijenkorf, daarna via andere ketens en later wellicht via eigen winkels, zegt Carroll. Om bekender te worden bij het grote publiek, sloot Under Armour eerder dit jaar een sponsorcontract met AZ en voetballer Memphis Depay. Vorig jaar had Under Armour een omzet van 2,8 miljard euro. Wereldwijd werken ruim 10.000 mensen voor de onderneming.