Nieuws Actueel

Hoofdrollen voor familie Voerman in campagne van smeerdipfabrikant Heksenkaas

Van onze redactie 23 juni 2015

Heksenkaas Wouter borre

Het filmpje wordt onderdeel van een bijzondere campagne die in september begint. Een campagne opgezet door de Nationale Borrel Beweging, die zoveel mogelijk Nederlanders meer magie bij de borrel wil laten beleven.Ideale borrelHiervoor wordt een speciale Facebook-community in het leven geroepen. Een digitaal platform waarop mensen kunnen aangeven hoe hun ideale borrel eruit ziet. Als bedenker van de Heks’nkaas mocht Voerman op het Lood’n Bönneke met enkele vrienden de borrelcampagne inluiden.MarketingNet als de salademakers in Losser laat de smeerdipfabrikant uit Oldenzaal dus filmopnames maken in de eigen achtertuin. Maar volgens Karla van ’t Hag, marketingmanager bij Heksenkaas, zijn de campagnes volstrekt niet met elkaar te vergelijken. Al was het maar omdat het Oldenzaalse bedrijf geen commercials uitzendt. Het filmpje is alleen te zien op Facebook.„Wij zitten meer op de borrel en de magie”, benadrukt Van ’t Hag. „Met onze Borrel Bucket List geven we de mensen tips en trucs hoe ze de borrel gezelliger kunnen maken. Al die ideeën komen op een platform te staan en moeten andere mensen inspireren. In een later stadium gaan we ook kijken of we een aantal van die ultieme borreldromen kunnen laten uitkomen.”FamilieHet Amsterdamse filmbedrijf Four Creating liet het maandag alvast borrelen op de markt. De opnames hadden een hoog Voerman-gehalte. Achter de groentekraam van zijn broer Pascal mocht Dennis Voerman zichzelf spelen. Terwijl zijn zoon Nick (10) moeiteloos de ‘jonge’ Dennis neerzette, figureerde Pascal als vader van diezelfde jonge Dennis. HalloweenIn een groentenwinkel in Losser bedacht de Haaksbergenaar in de Halloween-periode ooit het recept voor Heks’nkaas. Hoewel hij het succesrecept en de merknaam heeft overgedragen, is Voerman (inmiddels eigenaar van een horecagroothandel) nog steeds betrokken bij ‘zijn’ product. Hij levert niet alleen de groenten aan de smeerdipfabrikant, maar is volgens het bedrijf ook ‘onze beste ambassadeur’.

Foto: Wouter Borre (2012)