Nieuws Actueel

ING-storing: Geen dubbele overboekingen

Rik Nizet 26 februari 2014

Bij ING zijn dinsdag tijdens de storing bij het internetbankieren geen dubbele overboekingen gemaakt. Dat zei een woordvoerder woensdag.

Klanten kunnen dinsdag wel de indruk hebben gekregen uit hun rekeningoverzicht dat zij twee keer of meerdere malen geld naar dezelfde begunstigde hadden overgemaakt. "Voor dat ongemak bieden wij onze excuses aan. Het rekeningoverzicht geeft vanaf 10.30 uur woensdagochtend het juiste beeld weer", aldus de woordvoerder.

UrenlangING kampte dinsdag urenlang met een storing tijdens het internetbankieren. Tijdens die storing leek het erop dat de app voor mobiele bankieren toch werkte. Klanten werden daarbij mogelijk op het verkeerde been gezet door de foutmededeling 'Probeer het opnieuw'.

KlantenDe bank had eerder laten weten dat klanten in voorkomende gevallen er zelf voor moesten zorgen dat zij hun geld terug zouden krijgen. Dubbele overboekingen doen zich elke dag voor en banken mogen en kunnen daar niet op ingrijpen, ook niet in het geval van een storing, had een woordvoerder uitgelegd.

Die mededeling zorgde voor de nodige verontwaardiging op sociale media.