Nieuws Actueel

Interactieve boodschappenmuur in The Edge

Rik Nizet 28 mei 2015

Interactieve boodschappenmuur innovatie middelgroot

OVG Real Estate en Bilder & De Clercq hebben afgelopen maand een innovatieve en interactieve boodschappenmuur voor kantoren geïmplementeerd in het meest duurzame kantoorgebouw ter wereld: The Edge. De innovatieve boodschappenmuur stelt gebruikers van The Edge in staat via een app of interactief scherm een gerecht te kiezen, te bestellen en te betalen. The Edge is het eerste kantoorgebouw met dit nieuwe food concept dat zich richt op gemak, comfort en verantwoord eten.

De interactieve boodschappenmuur, de Bilder & De Clercq Wall, is een scherm waarop 14 gerechten worden getoond. Met een Bilder & De Clercq app kunnen gebruikers een gerecht bestellen door de QR-code van het gerecht naar keuze te scannen. Met de app, die gelinkt is aan een betaalkaart, kan in 3 simpele handelingen besteld en betaald worden. De precies afgemeten verse ingrediënten van het gekozen gerecht – veelal lokaal, biologisch of fair trade ingekocht – staan met stap-voor-stap recept einde dag gereed in de koeling van het bedrijfsrestaurant. Wekelijks veranderen enkelen van de 14 gerechten zodat het aanbod gevarieerd en uitdagend blijft. Dit concept heeft reeds een prestigieuze award gewonnen in New York. De Amerikaanse National Retail Foundation riep begin dit jaar de Bilder & De Clercq wall uit tot beste innovatie van 2014.

Eindgebruikers centraalThe Edge is ontwikkeld met als doel een nieuwe wereldwijde benchmark voor de gebouwde omgeving neer te zetten. Tegelijkertijd stelt zij het comfort, de gezondheid en de productiviteit van de eindgebruikers centraal. De samenwerking tussen OVG Real Estate en Bilder & De Clercq bevestigt deze doelstelling. OVG Real Estate en Bilder & De Clercq hebben de intentie uitgesproken om in de nabije toekomst dit concept verder uit te rollen in meerdere kantoorgebouwen.

MedewerkerstevredenheidDe Bilder & De Clercq Wall vormt een antwoord op de grote onderwerpen binnen corporate organisaties wereldwijd. Duurzaamheid: de ingrediënten voor de gerechten worden hyperlokaal, en veelal biologisch of fair trade ingekocht. Het ompakken van de ingrediënten gebeurt in een sociale werkplaats en leidt tot een uniek no-waste concept: Je koopt wat je kookt. Innovatie: het bestellen en betalen van de boodschappen wordt mogelijk gemaakt via de eigen smartphone. iBeaconMiddels iBeacon, NFC of QR-scanning is bestellen en betalen een kwestie van een druk op de knop. Medewerkertevredenheid: Met deze service komt een einde aan kook-inspiratie-stress, het zoeken naar een parkeerplaats bij de supermarkt of het last minute bestellen van een ongezonde take-away of thuisbezorgde maaltijd. In de aankomende maanden zal het aanbod aan producten snel worden uitgebreid, zodat je als werknemer dagelijks al jouw boodschappen op kantoor kunt laten bezorgen.