Nieuws Actueel

Je moederschap verbergen is 'denigrerend'

Caroline Spilt 13 maart 2015

Een goede blog ontketent een discussie. Een greep uit de reacties op de meest gelezen blog van deze week over het combineren van carrière en moederschap: "Ja, maar wacht even: dit is de omgekeerde wereld. Adviseer je om stereotypen in stand te houden door te zwijgen?" "Hopeloos ouderwets." "Denigrerend." "Bloedirritant." Of genuanceerder: "Om aandacht te krijgen, gaat het erom wat je op een bepaald moment van jezelf in de etalage zet." Lees 'm, en bepaal zelf:

1. Janneke van Heugten - Verberg je moederschapAls een vrouwelijke professional in haar profilering haar kinderen erbij haalt, dan frons ik mijn wenkbrauwen van teleurstelling. De nieuwe trend is zoveel mogelijk jezelf zijn. Mensen doen immers geen zaken met bedrijven, maar met mensen. Jezelf zijn als professional betekent echter niet dat je in een zakelijke omgeving kostbare profileringsruimte op moet geven om je thuissituatie te belichten. Vrouwen die serieus genomen willen worden vanuit hun professie, moeten hun moederschap niet mengen met hun zakelijke profilering.

2. Sanne Cramer - Sociale factuur = blije klantEen factuur wordt niet met blijdschap ontvangen. Dat is wel bekend. Het is daarom belangrijk om de factuur in één keer goed te versturen. Dat wil zeggen dat deze voldoet aan de regels voor de factuurvereisten. Zo moet iedere factuur een uniek volgnummer hebben en een omschrijving van de goederen of diensten die zijn geleverd. Dit zijn de 'formele' kanten van de factuur.

3. Henk Kwakkel - Ik laat me niet kopiërenHet eerste dat ze mij bij het inchecken in het hotel vroeg, was: 'Mag ik uw paspoort?'. Tuurlijk mag dat. Ik gaf mijn paspoort af. Pas toen ze een kopie wilde maken, kwam ik in actie. Dat wil ik namelijk niet vanwege privacy. Wat mag er eigenlijk wel en niet?

4. Sigrid Jansen - Google kent geen zieke ondernemersVerbaasd, verrast, verwonderd was ik toen ik mijn ontdekking deed. Dagenlang heb ik gegoogled. Er moest meer te vinden zijn. Maar nee, alles wat ik vond had of te maken met werknemers of met het afsluiten van een verzekering.

5. Richard de Vries - Gouden advies na harde leerschoolBij het onbezonnen organiseren van een workshop verliest een bedrijf veel. Ontevreden deelnemers, slechte PR voor het bedrijf en verkwisting van tijd. Dat kan anders! Hoe? Lees dan verder.