Nieuws Actueel

Je mooiste, hilarische virtuele bedrijfsposts

Rik Nizet 8 april 2015

Vrouw laptop lachen gras middelgroot

De inzending voor de 2e editie van De Beste Social Media Awards is woensdag gestart. Via platform www.debestesocialmedia.nl kunnen bedrijven en instanties hun mooiste visuele posts, hilarische grappen of gevatte inhakers insturen. Een deskundige jury - met onder andere cabaretier Erik van Muiswinkel - beoordeelt samen met het publiek de meest opvallende inzenders op hun creativiteit, lef, originaliteit en humor.

KLM, de grote winnaar in 2014, is blij met de awards en de erkenning. "KLM hecht waarde aan deze awards omdat ze puur om social gaan. Als social business streven we bij KLM altijd naar de hoogste standaard voor onze klanten", aldus Joyce Veekman, Senior Vice President Corporate Communications. Awards initiatiefnemer Diederik Broekhuizen vindt dat "bedrijven, merken én instanties die met hun socialmediapagina’s het publiek het beste en meest creatief bereiken, beloond moeten worden. Ons platform zet deze in de schijnwerpers." Voor de eerste editie werden ruim 30.000 stemmen uitgebracht en genereerde uitvoerige landelijke persaandacht.

AwardsDe awards zijn de enige prijzen voor berichten, foto’s en video’s van bedrijfsleven, overheden en andere instanties op social media. Hun beste berichten van het afgelopen jaar kunnen vanaf woensdag worden ingezonden voor 7 categorieën. Dit zijn: de beste grap, beste tekst, beste creatief, beste reactie op ander bedrijf, beste reactie op een consument, beste visueel en beste inhaker. Voor 3 categorieën kan niet worden ingezonden: het beste merk, de beste BN’er en het slechtste bericht. Een inzending kost 85 euro. Bij meer inzendingen is er een korting.

11 meiDe inzending sluit 30 april. Vanaf 11 mei kan gestemd worden door het publiek. De uitkomst wordt voor 50% bepaald door het publiek en 50% door de jury. De voltallige jury bestaat uit: Renske de Greef (schrijfster en columniste), Erik van Muiswinkel (cabaretier, tv-presentator en tekstvirtuoos), Jordi van de Bovenkamp (social media strateeg en grappigste Twitteraar 2013), Roos van Vugt (social media strateeg), Gonnie Spijkstra (blogger en trendingspecialist), Martijn Pronk (uitgever en hoofd media & publicaties Rijksmuseum) en Rocco Stallvord (autoriteit virale marketing).

Op 11 juni 2015 vindt er een feestelijke uitreiking plaats op een bijzondere locatie in Amsterdam. Genomineerden krijgen hiervoor een uitnodiging, ook zal er binnenkort een kaartverkoop worden gestart. De Beste Social Media Awards worden ondersteund door partners Adformatie, MSLGROUP, Twitter Nederland, Triple P Entertainment en Sales Care.

De Beste Social Media Awards from De Beste Social Media on Vimeo.