Nieuws Actueel

Jumbo belazert klanten

Martijn Vervest 1 juli 2015

Jumbo super kassa middelgrootjpg

De Jumbo in Delft nept klanten om geen gratis boodschappen te hoeven weggeven. Tijdens de 'spitsuren' wordt een bordje met 'deze kassa is defect' neergezet. "De klanten worden keihard misleid", zegt Tobias Opschoor, die de gang van zaken bij de super een aantal weken observeerde en daarover een Facebookbericht schreef. Lees ook:Jumbo irriteert klantJumbo fopt klant met gele trui Het viel Opschoor op dat iedere keer als hij op drukke momenten boodschappen ging doen bij de Jumbo er een kassa ‘defect’ was. “Dit is overdag en in het weekend nooit het geval, dus ik ben daar op gaan letten.” Bij Jumbo krijgt iedere vierde wachtende klant in de rij de boodschappen gratis mee. Dit geldt echter alleen als alle kassa's open zijn en er geen storingen zijn. Niet defect De oplettende klant gelooft helemaal niet dat de kassa’s daadwerkelijk kapot zijn. "Ik heb een situatie meegemaakt dat er op een kassa een ‘deze kassa is defect’ bordje stond. Terwijl ik in de rij naast de 'defecte' kassa stond ging er in eens een medewerker aan de defecte kassa zitten" Storing Jumbo ontkent dat klanten bewust worden misleid. Het zou volgens een verklaring van de super om een opeenvolging van storingen gaan. "Jumbo Troelstralaan in Delft heeft de afgelopen tijd met veel storingen in het kassasysteem te maken gehad." Een woordvoerder laat weten dat dit prioriteit heeft en snel opgelost wordt.