Nieuws Actueel

Klant denkt mee met V&D

Caroline Spilt 3 april 2015

V&D lanceert vrijdag de website blijmet.vd.nl. Met dit initiatief wil het warenhuis haar klanten betrekken bij de totstandkoming van een nieuw winkelconcept, dat in de loop van dit jaar in drie van de 63 warenhuizen aan de consumenten wordt getoond. Dit maakte V&D vrijdag bekend.

Niet alleen de vaste klanten, maar iedereen die wil meepraten over de toekomst van het warenhuis kan zijn mening uiten over de warenhuisformule, zoals de sfeer op de winkelvloer, het assortiment en de prijsstelling. V&D zet wekelijks nieuwe onderwerpen op de website.

V&D inventariseert de inbreng van de klanten en gebruikt die voor de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept in de drie testwinkels. De interactie met de klanten duurt gedurende de ontwikkeling en lancering van het nieuwe concept voort.

"We weten dat de consument van nu en van de toekomst andere verwachtingen heeft van warenhuizen'', zegt topman John van der Ent in een toelichting. "Zo wil de consument dat er veel meer gebeurt op de winkelvloer. Natuurlijk hebben we daar zélf ideeën over en die toetsen we op deze manier bij onze klanten. Wij willen graag weten waar onze klanten blij van worden.''

V&D verkeert in financieel zwaar weer. Om die reden wordt er minder huur betaald voor de winkelpanden en wil het concern korten op de salarissen.