Nieuws Actueel

Klant moet dokken voor ING-storing

Rik Nizet 26 februari 2014

Klanten die door een storing bij ING via internetbankieren per ongeluk meerdere keren hetzelfde bedrag hebben overgeboekt, moeten dat geld zelf terug zien te halen. Volgens ING is het niet mogelijk te achterhalen "of de klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan'', schrijft De Telegraaf.

Lees ook:'Geen dubbele overboekingen'Internetbankieren? Nu even niet bij.... INGDoor technische problemen werkten de website en de mobiele app dinsdag urenlang niet. Toch kon ondanks de storing via de mobiele app geld worden overgemaakt. Wie dat probeerde kreeg weliswaar de foutmelding 'Probeer het opnieuw' te zien, maar ongemerkt werd het geld gewoon afgeschreven.

Dubbele afschrijvingenHet regende klachten over dubbele afschrijvingen op internet. De bank wil dat gebruikers zelf hun geld terugvragen. "Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing'', aldus een woordvoerder van ING.