Nieuws Actueel

Klantencontact zoals het niet moet

Rik Nizet 23 mei 2014

Met een treffend voorbeeld over klantencontact heeft fairfashion-onderneemster Gonny Jeths deze week de spijker op de kop geslagen. Haar blog met daarin onder meer een telefoonpassage met KPN is de meest gelezen blog van deze week. De blogtop 5:

1. Gonny Jeths - Klantencontact blijft lastig

Waarschijnlijk doe ik het zelf als detaillist ook niet altijd even goed, maar deze voorbeelden van klantcontact die ik zelf mocht ervaren, wil ik toch even met jullie delen.

2. Kristel Veltkamp - Een fascinerende stewardess

Ze was Portugees, zo schat ik in. De stewardess op de vlucht van Faro naar Weeze, afgelopen weekend. Mooie slanke ranke dame. Prachtige chocoladebruine ogen en dito wenkbrauwen. Haar haren waren lang en waterperoxideblond. Zo nep. Zo jammer.

3. Jan de Roos - Bidonsmijter verpest Tour

Iedereen kent de beelden van de Tour de France wel, een mooi gekleurd peloton breed over de weg en met hoge snelheid van bocht naar bocht. Prachtige plaatjes van landschappen, mooie kastelen en schitterende natuur waar de renners in hoog tempo langs razen.

4. Tineke Rensen - Lang leve de verwarring

Eet jij wel eens witte aardbeien? Oftewel, doe jij wel eens iets waarvan jouw brein denkt dat het niet klopt of dat het niet kan? Jouw brein is een gewoontedier. Alles wat het tegen je zegt komt voort uit: Wat heb je gezien? Wat heb je gehoord? Wat heb je meegemaakt? Wat heb je gevoeld?5. Richard de Vries - Snoeihard of poeslieve kritiek?Kritiek geven op een collega; altijd lastig. Voor je het weet wordt jouw goedbedoelde kritiek verkeerd opgevat en ben je nog verder van huis. Degene op wiens gedrag je kritiek hebt, heeft er niets van geleerd en is alleen maar gefrustreerd omdat je op één of andere manier de indruk hebt gewekt dat hij niet gewaardeerd wordt. Daar wordt niemand beter van. Dat kan anders!