Nieuws Actueel

KLM in zee met Alibaba voor online ticketverkoop in China

Van onze redactie 29 oktober 2015

Image 5383913

KLM en partner Air France zijn daarmee de eerste niet-Aziatische luchtvaartmaatschappijen die hun eigen webwinkel openen op het platform. Via deze webwinkel, die volgens planning in december opengaat, kunnen Chinese consumenten hun KLM-tickets direct bij de luchtvaartmaatschappij kopen.De ondertekening van het contract vond plaats in Hangzhou tijdens een Nederlandse handelsmissie naar China, in aanwezigheid van onder meer koning Willem-Alexander, president-directeur Pieter Elbers van KLM en topman Jack Ma van Alibaba.Belangrijke marktMet zeven bestemmingen is China een belangrijke markt voor KLM. Wereldwijd is het een van KLM's vijf grootste markten. Elbers: ,,Dankzij ons uitgebreide routenetwerk heeft KLM de ideale positie in China om te profiteren van de toenemende vraag naar internationale reizen. Hangzhou is bovendien bijzonder, KLM vliegt als enige Europese luchtvaartmaatschappij rechtstreeks naar en van deze bestemming. Met de nieuwe samenwerking met Alibaba willen we een breder publiek bereiken in deze strategisch belangrijke markt."